خراسان شمالی/

حکم اعدام 5 نفر از زندانیان شیروان به حبس ابد تقلیل یافت

رئیس اداره زندان شهرستان شیروان گفت: با عنایت مقام معظم رهبری، حکم اعدام پنج نفر از زندانیان محبوس در این زندان به حبس ابد تقلیل یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی اکبر عبداللهی، با اعلام خبر تقلیل حکم اعدام پنج نفر از زندانیان شیروان به حبس ابد با عنایت مقام معظم رهبری، افزود: در جریان سفر تاریخی مقام معظم رهبری به شیروان علاوه بر این، 50 درصد از مددجویان زندان شیروان مورد عفو رهبری قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در این سفر با فرمان رهبری، حداقل یک سوم دوره محکومیت مددجویان این زندان بخشیده شد و تعداد 93 نفر از محبوسان نیز با در نظر گرفتن دستور فوق آزاد شدند.

عبداللهی همچنین در ادامه از توسعه 90 درصدی روند اشتغال مددجویان زندان شیروان در سال جاری به نسبت سال گذشته خبر داد و افزود: در گذشته مددجویان کمک های مالی مورد نیاز خود را از خانواده ها دریافت می کردند اما در حال حاضر با طرح های اشتغال زایی ایجاد شده آنان خود صاحب درآمد و کمک خرج خانواده شده اند.

وی با اشاره به اقدامات تربیتی در محیط زندان شیروان، اظهار داشت: برای زندانیانی که در حال گذراندن دوران حبس خود در زندان شیروان هستند دوره های آموزشی در هشت رشته صنایع تعمیرات خودرو، برق خودرو، تراشکاری، جوشکاری، درودگری، خیاطی، صنایع دستی و پرورش زنبور عسل با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای شیروان برگزار می شود.
رئیس اداره زندان شیروان در پایان تصریح کرد: در حال حاضر قریب به هزار نفر زندانی زن و مرد در این زندان دوران محکومیت خود را سپری می کنند.

 پیش از این مدیرعامل ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان خراسان شمالی نیز از آزادی 16 زندانی غیرعمد از زندان های این استان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داده بود.

رضا استاجی گفته بود که کل بدهی این مددجویان شش میلیارد و 930 میلیون ریال بود که 930 میلیون ریال توسط ستاد دیه و 850 میلیون ریال توسط خانواده آنان تامین شد و پنج میلیارد و 150 میلیون ریال نیز از شاکیان تخفیف گرفته شد.

وی اضافه کرده بود که در حال حاضر 70 محکوم مالی و جرایم غیرعمد در زندان های استان محبوس هستند.

به گفته وی این زندانیان به علت بدهی مالی و ناتوانی در پرداخت مهریه، تصادف منجر به جرح و یا فوت و پرداخت نفقه محکوم شده اند و نیکوکاران می توانند به منظور آزادی این افراد، کمک های نقدی خود را به شماره حساب 88888 ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان خراسان شمالی نزد بانک تجارت واریز کنند.

استاجی تصریح کرده بود که در سال جاری 156 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های این استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

مدیرعامل ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان خراسان شمالی در پایان اظهار کرده بود که هم اکنون دو هزار و 700 مددجو در سه زندان و یک کانون اصلاح و تربیت این استان دوران محکومیت خود را سپری می کنند.
برچسب ها: زندان ، اعدام ، شیروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.