نعنا كار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"بيمه مهريه" طرحي خام و غير اسلامي است

يك وكيل دادگستري بيمه مهريه را طرحي خام و غير اسلامي دانست و تصريح كرد: در صورتی که زن و یا شوهردر صورت تمایل به طلاق ، براحتی بتوانند طلاق بگيرند و سرمایه بیمه مهریه را شرکت بیمه دریافت کنند ؛ اين امر بمنزله پاداش به امر مكروه طلاق خواهد بود و لذا ارکان خانواده سست و طلاق در جامعه بیش از پیش تشدید خواهد شد.

"محمد جعفرنعناكار" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران در واكنش به بحث"بيمه مهريه" در جهت كاهش زندانيان معسر اظهار داشت: مهريه را نمي توان بيمه كرد چراكه اين موقوله مستلزم استطاعت زوج است و قرض كردن يا كمك گرفتن جهت پرداخت مهريه در فقه اسلامي ديده نشده است.

وي بيمه مهريه را طرحي خام و غير اسلامي دانست و تصريح كرد: در صورتی که زن و یا شوهردر صورت تمایل به طلاق ، براحتی بتوانند طلاق بگيرند و سرمایه بیمه مهریه را شرکت بیمه دریافت کنند ؛ اين امر بمنزله پاداش به امر مكروه طلاق خواهد بود و لذا ارکان خانواده سست و طلاق در جامعه بیش از پیش تشدید خواهد شد.

اين حقوقدان با اشاره به راهكارهاي حبس زدائي در بحث مهريه گفت: در اسلام زندان رفتن به دليل مسائل مالي وجاهت قانوني ندارد؛ لذا ميبايست در اين زمينه با فرهنگ سازي؛ آشنا كردن زوجين نسبت به ديون و تكاليف خود از مشكلات و استرس‌هاي موجود جلوگيري كرد.

گفتني است؛مدیر سياسي فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درتشريح پيشنهاد "بيمه شدن مهريه زنان" از سوي مركز، گفت: براساس اين پيشنهاد، مرد با توجه به وسع و توان مالي خود از ابتداي ازدواج، مبالغي را به صورت تدريجي به عنوان بخشي از مهريه براي زن پس‌انداز مي‌كند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نعناکار ، بیمه ، مهریه ، غیر ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار