ساخت موزه حیات وحش در مشگین‌شهر

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر از راه‌اندازی دومین موزه حیات وحش استان اردبيل در مشگین‌شهر خبر داد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،سید حمید عباداللهی با اعلام اين خبر اظهار داشت: به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی منطقه که دارای گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی است با ایجاد این موزه فرصت مناسبی برای تحقیق و پژوهش برای علاقمندان فراهم می‌آيد.

وی عنوان کرد: موزه حیات وحش مشگین‌شهر که به عنوان دومین موزه استان اردبیل می‌باشد در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر‌مربع ایجاد می‌شود.
فرماندار شهرستان مشگین‌شهر ایجاد این موزه را فرصتی مناسب برای بازدید عموم و دامنه‌دار شدن تحقیق و پژوهش علاقمندان اعلام کرد و افزود: تاکنون به دلیل نبود موزه حیات وحش در این شهرستان گونه‌های مختلف جانوری از جمله خرس قهوه‌ای که به صورت غیر‌قانونی رها شده‌اند ساماندهی شده و به نمایش گذاشته می‌شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای احداث منطقه گردشگری خیاو تا گردو‌لی در این شهرستان خبر داد و اضافه كرد : منطقه گردشگری خیاو یکی از مهمترین پروژه‌های گردشگری این شهرستان است که شامل پل معلق، رستوران گردان، متل، تالار، شهر بازی بادی، ویلا، نمایشگاه صنایع دستی، سایت کالسکه‌سواری و سایت بالن‌سواری است.
وی همچنین گفت : پل معلق این پروژه با ۳۵۰ متر طول به عنوان طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده خاورمیانه بر روی دره خیاو‌چایی به ارتفاع ۱۰۰ متر ساخته خواهد شد.
به گفته فرماندار شهرستان مشگین‌شهر ارتفاع دکل ۲۱ متر و عمق فنداسیون کابل نیز ۱۲ متر است که با کابل‌های فولادی و عرشه پلیمری و کامپوزیت طرح چوب با مقاومت بالا در مقابل رطوبت، حریق، ضربه و فشار امکان اجرایی پیدا کرده است./ا
برچسب ها: موزه ، حیات وحش ، مشکین شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.