عمر 30 ساله ساختمان هاي ايران

رئيس سازمان نظام مهندسي كشور گفت: به طور متوسط عمر ساختمان‌ها در کشور ما به 30 سال می‌رسد در صورتی که در برخی کشورهای پیشرفته عمر ساختمان‌ها از 100 سال نیز می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدی هاشمی درهمايش تجليل از مهندسان نمونه كشور با بيان اينكه در کشور معادل ذخایر نفت و گاز، ابنیه مهندسی وجود دارد، افزود: اگر 208 هزار میلیارد تومان را با ارز مرجع محاسبه کنیم حدود 83 میلیارد دلار می‌شود.

وي ادامه داد: در صورتي كه  متوسط قیمت هر متر مربع را 800 هزار تومان درنظر گرفته شود ، سالانه حدود 208 هزار میلیارد تومان برای ساخت 260 میلیون متر مربع ساختمان هزینه می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عمر ساختمان‌ها در کشور اشاره كرد ، گفت: به طور متوسط عمر ساختمان‌ها در کشور ما به 30 سال می‌رسد در صورتی که در برخی کشورهای پیشرفته عمر ساختمان‌ها از 100 سال نیز می‌گذرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصريح كرد: سالانه 260 میلیون متر مربع ساختمان به ارزش 208 هزار میلیارد تومان در کشور ساخته می‌شود که 160 میلیون متر مربع از این ساخت و سازها مربوط به واحدهای مسکونی است.

وی با بیان به اینکه ، عمر ساختمان‌های کشور به یک سوم عمر ساختمان‌های کشورهای دیگر با صرف هزينه اي ذكر شده مي رسد ،  افزود: سوداگری در بازار مسکن و کیفیت در ساخت و ساز دو دلیل عمده در کاهش عمر ساختمان‌ها است.

هاشمی با ابراز تاسف از سوخت شدن این سرمایه عظیم در کشور، خاطر نشان كرد: اگر 20 تا 30 درصد از هزینه‌های ساختمان را هنگام ساخت افزایش دهیم، عمر 100 ساله ساختمان را تامین می‌کند اما هنوز فرهنگ این ساخت و ساز در کشور گسترش نیافته است./عب
برچسب ها: مهندس ، ساختمان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار