"محمدرضا ورزی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

زندگی "امیر کبیر" را از "سالهای مشروطه" جدا کردیم / "صدر اعظم" به حیات سیاسی "امیر کبیر" می‌پردازد

زندگی امیر کبیر را از "سالهای مشروطه" با عنوان "صدر اعظم" جدا کرده‌ایم که از امشب پنجم اسفند 91 روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

"محمدرضا ورزی" کارگردان "سالهای مشروطه" در خصوص جدا شدن بخش امیر کبیر از این سریال در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: "سالهای مشروطه" روایتگر زندگی پنج پادشاه قاجار در مدت 72 سال حکومت بر ایران است.

وی ضمن رد تغییر نام "سالهای مشروطه" به "صدر اعظم" افزود: "سالهای مشروطه" در سه فصل "امیر کبیر"، مشروطیت" و "تنباکو" ساخته شده و ما تصمیم به جدا کردن بخش "امیر کبیر" گرفتیم.

"ورزی" ادامه داد: "صدراعظم"به زندگی و حیات سیاسی و اجتماعی "امیر کبیر" اختصاص داشته که به دلیل داشتن پتانسیل‌های لازم با نام دیگری از سریال "سالهای مشروطه" جدا شده و دارای تیتراژ و موسیقی جداگانه‌ای است.

این کارگردان با اشاره به کتابهای بررسی شده در خصوص زندگی "امیر کبیر" گفت: از منابع و کتابهای کاملی چون، "امیر کبیر قهرمان مبارزه با استعمار" و "میرزا تقی‌خان امیر کبیر" استفاده شده است.
                                            
                                            
 
 
               
                                            

"ورزی" افزود: تولید این مجموعه از خرداد 1388 خورشیدی آغاز و سه سال تصویر‌برداری آن به طول انجامید.

وی ادامه داد: مجموعه "صدراعظم" از امشب پنجم اسفند 91 در 9 قسمت 45 دقیقه‌ای روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

لازم به ذكر است؛ "محمدرضا ورزی" کارگردان، تینا پاکروان مدیر تولید، "رویا ابراهیمی" طراح صحنه و لباس، "ستار اورکی"آهنگساز، "شهرام خلج" چهره پردازی، "علی لدنی" تهیه‌کننده، "علیرضا غفاری"مدیر صدابرداری، "فرشاد خالقی"، مدیر تصویربرداری، "مسعود عجمی" عکاس و "یلدا جلبی" تدوینگر این مجموعه هستند.

گفتني است؛ در مجموعه "سالهای مشروطه" و "صدر اعظم" بازیگرانی چون، "محمد صادقی" در نقش امیر کبیر، "آزیتا حاجیان" در نقش مهد علیا، "اکبر عبدی" در نقش مظفر الدین شاه قاجار، "ایرج راد" درنقش ناصرالدین‌شاه‌قاجار، "تینا پاکروان" در نقش امینه، "جمشید جهان‌زاده در نقش شاپ شال، "جمشید مشایخی" در نقش کمال الملک و بسیاری از بازیگران مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون به ایفای نقش پرداخته‌اند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار