محمدياري تاكيد كرد

ضرورت تسريع در روند رسيدگي به پرونده‌هاي ستاد ديه

مدیر کل زندان‌های همدان خطاب به مددکاران زندان‌های استان خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده‌‌های ستاد دیه از سوی مددکاران شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، دومین جلسه مددکاران زندان‌های استان با حضور "حسن محمدياري "مدير كل ، "پژمان پروين "معاون اجرايي و مسئولان مددکاری استان در سالن اجتماعات اداره كل برگزارشد .

در ابتداي اين جلسه مصوبات جلسه قبل مورد  بررسی قرار گرفت و سپس مدیر کل زندان‌های همدان به ارائه سخنانی پرداخت.

 محمدیاری، هدف از برگزاری جلسه را بحث و بررسی پیرامون مشکلات و موانع مددکاران اجتماعی بر شمرد.

وی با اشاره به نقش مددکاران در زندان‌ها، بر نقش مثبت و تاثیر گذار آنان تاکیدکرد و گفت: حضور مدکاران در داخل بندها امری ضروری است.

محمدياري با اعلام این مطلب افزود: مددکاران در داخل بندها بایستی ارتباطی چهره به چهره با مددجویان داشته باشند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گیرند.

مدير كل زندان‌هاي  همدان در ادامه جلسه  به ارائه سخناني پيرامون نشست  رياست سازمان زندان‌هاي كشور در جمع مديران ستادي و استاني كه در  تهران  برگزار شد، اشاره كرد و گفت: رياست سازمان زندان‌هاي كشور درآن جلسه موضوع  رسیدگی به پرونده‌های ستاد دیه  را مورد تاكيد قرار داد.

وی با اشاره به این موضوع و خطاب به مددکاران زندان‌های استان خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده‌‌های ستاد دیه از سوی مددکاران شد.

مدیر کل زندان‌های همدان  با اشاره به رعایت حقوق شهروندی مددجویان اظهار داشت : نگاه به  مددجویان باید به عنوان نگاه به قشر آسیب پذیر باشد و مددجویان  را به عنوان یک قشر آسیب دیده که نیازمند کمک و حمایت هستند دیده شوند و  برای حل  مسائل و مشکلات آنان گام‌های موثری برداشته شود.

محمدیاری در بخش دیگری از سخنانش نگاه اصلاحی و تربیتی را در اجرای وظایف مددکاران خواستار شد و عنوان کرد: مددکاران  با حل مشکلات مددجویان، باعث کاهش استرس  آنان شده و می توانند نقش مثبتی را  در پیشگیری از  آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

در ادامه جلسه که پروین معاون اجرایی اداره کل زندان‌های همدان نیز حضور داشت به ارائه سخنانی پیرامون جایگاه و نقش و وظایف مددکاران در زندانها پرداخت.

وی با اشاره به نقش کاربردی مددکاران در زندان‌ها گفت: مددکاران در زندان‌ها می‌توانند امر تخلیه روانی مددجویان را به خوبی انجام دهند و با این امر شدت تخلفات در داخل زندان‌ها  کاهش خواهد یافت.

معاون اجرایی اداره کل زندان‌های همدان  افزود: مددکاران هم چون پزشکی  هستند که در ابتدا بایستی تشخیص درستی داشته باشند تا بتوانند اقدامات مناسب را برای درمان  مددجویان انجام دهند.

پروین خطاب به مددکاران زندان‌های استان اظهار داشت: رسالت مددکاران در زندان‌ها رسالتی بسیار سنگین است و شما مددکاران پرچمدار اصلاح و تربیت در زندانها می‌باشید.

در  اين جلسه  همچنين، رسیدگی به پرونده‌های ستاد دیه ، حضور مستمر مددکاران در داخل بندها، مرخصی مددجویان در تعطیلات نوروزی و... تاكيد و مقرر شد  مسئولان مربوطه در زندان‌ها موارد را تا حصول نتيجه لازم دنبال كنند.

همچنين در  ادامه، مدير كل زندان‌هاي همدان ضمن شنیدن صحبت‌هاي مسئولان مددکاری زندان‌های تابعه استان در روند عملكرد هر يك از واحدها و زندان‌هاي تابعه قرار گرفت و رهنمودها و دستور لازم را در خصوص مشكلات و پيشنهادات هريك صادر كرد  و مصوباتی به تصویب رسید.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار