بازتاب گسترده کاندیداتوری منوچهر متکی در رسانه‌های جهان

اعلام کاندیداتوری وزیر امور خارجه سابق کشورمان که دیروز در قالب نامه‌ای خطاب به خانواده‌های ایرانی صورت گرفته بود با بازتاب‌های گسترده ای در رسانه‌های جهان روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، منوچهر متکی روز سه شنبه(8 اسفند) به صورت رسمی حضور خود را برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تایید کرد.

وی که برای اولین بار با صدور نامه‌ای خطاب به مردم دست به ابتکار جالبی در شیوه‌های رایج انتخاباتی زده قصد دارد تا برنامه‌های خود را نیز در نامه‌های آینده‌اش اعلام کند که این موضوع می‌تواند نوید بخش گذار ادبیات شفاهی به مکتوب و آغاز گر ثبت شعار‌‌ها برای آینده باشد.

بنا‌ بر این گزارش؛ ساعتی پس از اعلام کاندیداتوری متکی که با بازتاب وسیعی در رسانه‌های مکتوب و مجازی داخلی همراه بود، رسانه‌های خارجی در خبرهایی که روی خروجی‌های خود قرار دادند به انعکاس خبر نامزدی این سیاستمدار کشورمان پرداختند.

"بی بی سی فارسی" در خبری فوری ضمن اعلام نامزدی وی نوشت: "منوچهر متکی، وزیر امور خارجه سابق دولت محمود احمدی‌نژاد و نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری روز ۸ اسفند‌‌ماه با نوشتن نامه‌ای خطاب به مردم ایران اعلام کرد در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده است. " بی بی سی پس از انتشار این خبر و متن نامه در سایت خود بارها در بخش‌های مختلف خبری به انعکاس آن پرداخت. رادیو فردا ارگان رسمی سازمان "سیا" نیز این خبر را روی خروجی خود قرار داد.

خبرگزاری "رویترز" در گزارشی با اشاره به این اعلام کاندیداتوری توضیح داد: انتخابات سال آینده برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد. منو چهر متکی که نامزدی خود را در انتخابات اعلام کرده است یکی از همراهان رهبری ایران در همه مسائل است که در نامه‌اش به اجرا نشدن دستورات رهبر اعتراض کرده است.

همچنین "شین هوا" خبرگزاری رسمی چین گزارش داد: متکی سیاستمدار محافظه کار ایرانی در نامه سرگشاده‌اش به مردم ایران تاکید کرده است که برای اجرای اعتقادات رهبری و خواسته‌های مردم می‌آید.

خبرگزاری "ایتارتاس" روسیه نیز در همین زمینه نوشت: اگر متکی پیروز شود سیاست سازگار با "امیدها و خواسته‌های مردم" را انجام خواهد داد.

رادیو فرانسه، رادیو عراق و روزنامه های "القدس"، "المصری الیوم"، "چاینا دیلی" و "دیلی نیوز" نیز به پوشش خبر اعلام حمایت منوچهر متکی پرداختند.

روزنامه "السیاسه" کویت در این‌باره با انتشار خبری در خصوص نامه کاندیداتوری منوچهر متکی نوشت: منوچهر متکی قصد دارد تا با حضور در انتخابات ریاست جمهوری از بستر‌‌‌‌های نرم افزاری خود در راستای مطالبات رهبری و مردم استفاده کند و همچنين از بين بردن فقر و فساد از ديگر موارد ذكر شده در اين نامه است.

روزنامه "الحیات" چاپ لندن نیز در خبری با اشاره به صدور بیانیه متکی خطاب به مردم ایران می‌نویسد: متکی با انتقاد از انجام نشدن خواسته های رهبر ایران آمادگی خود را برای حل مشکلات اعلام کرده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: متکی ، انتخابات ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار