گزارشي از حضور کودکان در کمپ‌هاي ترک اعتياد زنان ارائه نشده است

معاون پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي، گفت: تاکنون گزارشي در مورد حضور کودکان در کمپ‌هاي ترک اعتياد زنان ارائه نشده است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بهزيستي کشور، با بيان اينکه معتاداني که به کمپ‌هاي ترک اعتياد مراجعه مي‌کنند، معمولا آشناياني دارند که کودکان خود را به آنها واگذار کنند، اظهار کرد: حضور کودکان در مورد کمپ‌هاي ترک اعتياد نيست، بلکه مربوط به شلترها (سرپناه شبانه معتادان) است، زيرا مادراني که معتاد و بي‌خانمان هستند و شب به شلترها مراجعه مي‌کنند، ممکن است با خود کودک نيز داشته باشند.
 
وي با تاکيد بر اينکه طبق دستورالعمل نبايد کودکان در شلترها حضور يابند، عنوان کرد: کساني که شب به شلترها مي‌روند، مصرف‌کننده‌اند و نبايد کودکان در اين اماکن حضور يابند اما به اين علت که جدا کردن کودک از مادر به لحاظ روان شناختي مشکل ايجاد مي‌کند، اعلام کرده‌ايم در صورت امکان در يک اتاق جداگانه اين کودکان به همراه مادران خود اسکان داده شوند تا در کنار بقيه افراد مصرف‌کننده قرار نگيرند.
 
براتي سده با اشاره به اينکه تحويل يک کودک بي‌سرپرست و بدسرپرست به سازمان بهزيستي بسيار متفاوت است، بيان کرد: مسووليت کودک بي‌سرپرست از لحاظ حقوقي و حاکميتي با سازمان بهزيستي است، اما کودکي که سرپرست دارد را به راحتي نمي‌توان وارد سازمان بهزيستي کرد.
 
وي ادامه داد: تاکنون اتفاق نيافتاده که فردي حاضر باشد فرزند خود را به طور موقت تا پايان درمانش به سازمان بهزيستي بسپارد و ما از پذيرش کودک فرد مراجعه کننده جلوگيري کنيم.
 
معاون پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي خاطرنشان کرد: کمپ‌هاي ترک اعتياد مادران بايد تمرکز خود را بر ترک مواد اعتيادآور قرار دهند و حضور کودک در کنار مصرف‌کنندگان درست نيست. بايد توجه داشت که کمپ‌هاي ترک اعتياد محل اسکان نيست و نبايد پذيرش در اين زمينه صورت گيرد.
برچسب ها: کودکان ، کمپ ، ترک ، زنان ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار