در جلسه هيات وزيران مصوب شد

کمک دولت به آزادي 10 هزار زنداني داراي محكوميت مالي

در جلسه هيات وزيران با توجه به كمك‌هاي خيرين براي آزادي بدهكاران زنداني غيركلاهبرداري مقرر گرديد كه به منظور آزادي 10 هزار زنداني داراي محكوميت مالي كه در زندان بسر مي‌برند، به ستاد ديه كمك‌هاي لازم صورت گيرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدي‌نژاد در جلسه عصر يكشنبه هيأت وزيران همچنين به وزير دادگستري تأكيد كرد كه به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه بدهكاران زنداني تا پايان سال آزاد شده و در كنار خانواده خود باشند.

رييس‌جمهور همچنين از اقدامات خيريني كه در زمينه آزادي زندانيان داراي محكوميت مالي فعاليت مي‌كنند، تجليل كرد.

اعضاي هيأت دولت نيز در اين جلسه يك روز از حقوق خود را براي آزادي زندانيان واجد شرايط اختصاص دادند.

اهم مصوبات جلسه هيأت دولت بدين شرح است:

- تعيين تكليف مبالغ سود سهام عدالت سال‌هاي 1385 و 1386: با توجه به عدم دريافت سود سهام طرح مذكور توسط برخي از مشمولان، به دليل عدم مراجعه به بانك‌هاي عامل، مصوب گرديد تا سازمان خصوصي‌سازي براي آخرين بار نسبت به فراخوان جهت دعوت از مشمولين طرح ياد شده در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار اقدام نمايند.

- اعطاي نشان دولتي به آقايان اسكندر مؤمني رييس محترم راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و شهريار افندي‌زاده معاون وزير و رييس سازمان راهداري حمل و نقل جاده اي به جهت تلاش‌هاي آنها در كاهش تصادفات جاده‌اي

- لايحه موافقتنامه همكاري امنيتي و انتظامي بين دولت‌هاي جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه به منظور پيشگيري، شناسايي و مبارزه با كشف جرايم از جمله جرايم ارتكابي توسط گروه‌هاي جنايتكار سازمان يافته.

- لايحه موافقتنامه دوجانبه همكاري‌هاي فرهنگي، علمي و آموزشي بين دولت‌هاي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اوگاندا به منظور گسترش روابط موجود و توسعه همكاري‌هاي فرهنگي، علمي و آموزشي.

- يادداشت تفاهم بين دولت‌هاي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري تركيه در مورد استفاده مشترك از دروازه‌هاي مرز زميني رازي و كاپي‌كوي.

- انتخاب آقاي حبيب‌الله دمياد به عنوان استاندار كرمانشاه، هيأت دولت همچنين از زحمات استاندار قبلي آن استان در دوره تصدي اين مسوليت، قدرداني نمود.

- اختصاص اعتبار لازم به منظور آزادي زندانيان ناشي از سوانح رانندگي: بدين منظور مصوب شد، براي آزاد كردن زندانياني كه در رابطه با حوادث رانندگي محكوم به پرداخت ديه شده و در زندان بسر مي‌برند، از محل منابع صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني، اعتبار لازم تأمين و اختصاص يابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار