شهرکرد /

شهرك توریستی شیدا گامی موثر در توسعه گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان چهارمحال و بختیاری، احداث شهرك توریستی و تفریحی شیدا و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهركرد توسط این سازمان را، گامی موثر در راستای توسعه گردشگری و بازرگانی در استان چهارمحال و بختیاری عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

ظاهر خالدی در گفت و گو با رسانه های استان چهارمحال و بختیاری گفت: 314 هكتار از اراضی منابع طبیعی برای احداث شهرك توریستی و تفریحی شیدا به سازمان همیاری شهرداری های استان چهارمحال و بختیاری واگذار شده است.

وی افزود: فاز اول این طرح در دست اجراست و بخش عظیمی از كارها به صورت امانی توسط سازمان همیاری شهرداری ها انجام می شود.

خالدی تصریح كرد: 80 درصد از منبع آب این شهرك ساخته شده و مجوز برداشت 30 لیتر آب از دریاچه سد گرفته شده و آب شهركرد شیدا در سال 92 تامین می شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان چهارمحال و بختیاری، ساخت 16 كیلومتر جاده دسترسی، كاشت هفت هزار اصله نهال و انجام اقدامات مقدماتی برای گاز رسانی به این شهرك را از اقدام های صورت گرفته برشمرد.

خالدی گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان چهارمحال و بختیاری، زمینی به مساحت 430 هكتار را برای ایجاد منطقه وی‍ژه اقتصادی دریافت كرده كه از این میزان 95 درصد آن قابل واگذاری است.

وی افزود: تاكنون برق این منطقه تامین شده و تامین آب این منطقه نیز از طریق حفر چاه دنبال می شود.

خالدی اظهار داشت: با ایجاد مقدمات لازم نظیر استقرار گمرگ، زمینه جذب سرمایه گذار در این منطقه فراهم می شود.

وی گفت: سازمان همیاری شهرداری ها با ظرفیت و قابلیت های بالا می تواند زمینه و بستر لازم برای جذب سرمایه گذاری در بخش گردشگری و اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری را فراهم كند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.