100 هزار سکه به بانک مرکزي بازگشت/ افزايش وام خودرو در صورت تامين منابع

رئيس کل بانک مرکزي اعلام کرد؛ در صورت تخصيص منابع مورد نياز، ميزان وام خودرو افزايش مي يابد.

محمود بهمني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قيمت ارز در کشور گفت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته و به دليل تغيير محل مرکز مبادلات ارزي به محل جديد، قيمت ارز کاهش مي يابد.

وي در ادامه افزود: با تغيير محل مرکز مبادلات، مي توانيم تمام ارز کشور را در اتاق مبادلات مبادله کنيم.

بهمني در خصوص کاهش 50 هزار توماني نرخ سکه، گفت: با توجه به اينکه نرخ سکه 50 هزار تومان کاهش يافت، اما با استقبال کم خريداران مواجه شد، به طوريکه هفته گذشته نزديک به 100 هزار سکه به بانک مرکزي بازگشت.

رئيس کل بانک مرکزي اعلام کرد؛ بازپس 100 هزار سکه به معناي کاهش دوباره سکه است که اميدواريم با تمهيدات لازم قيمت سکه همچنان کاهش يابد.

*** افزايش وام خودرو در صورت تامين منابع

بهمني در ادامه با اشاره به اينکه منابع سيستم بانکي براي افزايش وام نامحدود است، گفت: تخصيص منابع محدود براي نيازهاي نامحدود اصل اقتصاد است.

رئيس کل بانک مرکزي گفت: سيستم بانکي کشور منابع صد در صدي خود را در اختيار کشور قرار مي دهد، اما در کنار آن ما بايد به فکر تامين منابع از سرمايه گذاران خارجي، بخش خصوصي و بورس باشيم تا نيازهاي کشور را پاسخ دهيم.

وي تصريح کرد: اگر منابع موجود اجازه دهد، سقف وام را افزايش خواهيم داد.

بهمني در ادامه، در خصوص چاپ اسکناس هاي 20 هزار و 50 هزار توماني، گفت: فعلا برنامه اي براي چاپ اسکناس هاي درشت نداريم و معتقديم که روز به روز نياز ما به اسکناس بايد کمتر شود و به دنبال آن هستيم که سيستم بانکي کشور به سمت استفاده از دسته چک و استفاده از بانکداري الکترونيکي پيش برود.

رئيس کل بانک مرکزي اظهار داشت: در حال حاضر 54 درصد از حجم پول کشور را چک هاي 50 هزار توماني تشکيل مي دهد.

وي درباره انتشار چک پول هاي 200 هزار توماني، گفت: اين چک پول ها 4 سال پيش چاپ شده بود که ذخيره داشتيم، اما هم اکنون نيازي براي به جريان انداختن آنها در کشور نداريم./عب
برچسب ها: سکه ، بانک مرکزی ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار