امير پوردستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد

تست سامانه‌هاي بسيار پيشرفته در رزمايش موشکي نيروي زميني

فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به اين که يکي از اهداف رزمايش موشکي، آزمايش قابليت موشک‌ها و راکت‌ها براي تيراندازي است، گفت: سامانه‌هاي بسيار پيشرفته‌اي را که از صنايع دفاعي دريافت کرده‌ايم در اين رزمايش تست خواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ "احمدرضا پوردستان" در حاشيه همايش پرستاري و مديريت بحران که در ستاد نيروي زميني ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمايش خاتم الانبيا(ص) يک رزمايش نوع 2 است که تحويل پاسگاه فرماندهي در منطقه جنوب غرب کشور شده و به اجرا درآمده است.

فرمانده نيروي زميني ارتش افزود: در اين رزمايش، کليه يگان‌هاي مستقر در منطقه جنوب غرب شرکت دارند. يعني نيروهاي زرهي، مکانيزه، پياده، توپخانه و پدافند در اين رزمايش حضور داشته و نيت و هدف اصلي ما از اجراي چنين رزمايش‌هايي ورزيدگي فرماندهي و ستاد است.

وي تصريح کرد: در اين رزمايش‌ها صرفا فرمانده و ستاد حضور دارند و برقراري سامانه ارتباطي و مخابراتي در يک فضاي پارازيتي نيز انجام مي‌شود.

پوردستان با بيان اين‌که به کليه اهداف مورد نظر در رزمايش خاتم الانبيا(ص) دست يافته‌ايم، گفت: قابليت‌هايي که مد نظرمان بوده و ارتباطي که بين فرمانده و ستاد بايد باشد و در يک وضعيت ناهمتراز در ستاد ايجاد شود، در اين رزمايش به دست آمده است.

فرمانده نيروي زميني ارتش درباره برگزاري همايش پرستاري و مديريت بحران در نيروهاي مسلح نيز اظهار داشت: با توجه به در پيش بودن ميلاد حضرت زينت کبري(س) و روز پرستار تصميم گرفتيم تا از پرستاران عزيز نيروي زميني و همه پرستارهاي نيروهاي مسلح عموما تقدير و تشکر کنيم.

وي افزود: باني تشکيل اين همايش اداره بهداشت و درمان ستاد کل نيروهاي مسلح و سردار فتحيان بودند و ميزباني آن با نيروي زميني ارتش است که با حضور همه کارکنان اين نيرو انجام شده و به‌حمدالله يک همايش خوب و منسجم با مقالات علمي مناسبي داشتيم و تلاش کرديم تا در حد وسع و توان خود از پرستاران تقدير کنيم.

پوردستان تصريح کرد: در اين همايش سامانه "تري مديسن" را در نيروي زميني افتتاح کرديم و اين سامانه به مجموعه پزشکي نيروي زميني اين امکان و توان را مي‌دهد که از راه دور، خدمات پزشکي را به اقصي‌نقاط کشور ارائه  داده و در کوتاه‌ترين زمان ممکن به نيازمندان برساند و اميدواريم آن رسالت و مسئوليتي را که در خصوص جامعه پزشکي و خدمات رساني بر عهده داريم به خوبي انجام دهيم.

فرمانده نيروي زميني ارتش درباره آمادگي براي مديريت بحران گفت: به جرات مي‌گويم که يکي از آماده‌ترين و کارآمدترين نيروهايي که مي‌توانند در زمان بحران وارد شوند نيروهاي مسلح هستند، زيرا ما نيروهاي سرباز جوان، باانگيزه و خطرپذيري داريم که از انگيزه‌هاي بالايي براي ورود به اين عرصه‌ها برخوردار هستند.

وي تصريح کرد: از ساليان گذشته در مجموعه نيروي زميني، يگان‌هاي مقابله با خطرات را داريم که مي‌توانند وارد شده و آمادگي لازم را در اين عرصه دارند.

پوردستان افزود: حلقه مفقوده‌اي ميان اين يگان‌ها و مديريت بحران کشور وجود دارد، زيرا با توجه به تجربه‌اي که خودم دارم آن‌گونه که شايسته و بايسته است از اين نيروها استفاده نمي‌شود.

فرمانده نيروي زميني ارتش اظهار داشت: تهيه يک نقشه راه و انجام رزمايش‌ها و تمرينات مختلف بدين منظور صورت مي‌گيرد که اين حلقه مفقوده محل خود را پيدا کند و در بحران‌هاي کشور آن گونه که شايسته نيروهاي مسلح است از آن استفاده کنيم. زيرا آن‌ها يک نيروي عظيم و بالقوه هستند که تا به حال در تمامي بحران‌ها به خوبي وارد شده و انجام وظيفه کرده‌اند.

پوردستان در ادامه در مورد رزمايش موشکي نيروي زميني ارتش گفت: تا پايان اسفند ماه، مجوز ستاد کل نيروهاي مسلح براي اين کار گرفته خواهد شد و تا پايان سال اين رزمايش در نقاط مرکزي کشور اجرا خواهد شد.

وي افزود: هماهنگي‌هاي لازم با سازمان هواپيمايي کشور در حال انجام است و به محض اين‌که اين کار انجام شود، رزمايش موشکي را تا پايان اسفند ماه برگزار خواهيم کرد.

فرمانده نيروي زميني ارتش درباره اهداف رزمايش موشکي اظهار داشت: طبيعي است که ما متناسب و منطبق با تهديدات، ظرفيت‌هاي لازم را در خودمان ايجاد مي‌کنيم و امروز سامانه‌هاي بسيار پيشرفته‌اي را از صنايع دفاعي دريافت کرده‌ايم که بنا داريم تا اين سامانه‌ها را در رزمايش موشکي تست کنيم.

وي تصريح کرد: کاربران و اپراتورهاي موشک‌ها و راکت‌ها بايد قابليت‌هاي لازم را براي اجراي تيراندازي‌ها که يکي از اهداف رزمايش خواهد بود داشته باشند که نشان از اقتدار و توان يگان‌هاي راکت انداز نيروي زميني است و هدف ما ارتقای سطح آموزش کارکنان گروه راکت‌انداز نيروي زميني نيز هست.

پوردستان در پايان خاطرنشان کرد: رزمايش موشکي توسط گروه راکت‌انداز نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود و در سطح گروه به عنوان پشتيبان يگان‌هاي نيروي زميني انجام وظيفه مي‌کند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: سامانه ، موشک ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار