سردار فضلی:

تاکنون هيچ مورد امنيتي در راهيان نور نداشته‌ايم

جانشین سازمان بسیج مستضفعین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: در چند سال گذشته هیچ گونه موضوع امنیتی در کاروان‌های راهیان نور نداشته‌ایم، البته مورد ايمني با امنيتي متفاوت است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرتيپ "علی فضلی" صبح امروز در نشست خبری که به‌مناسبت اعلام برنامه‌هاي راهيان نور برگزار شد، راهیان نور را يک حج بصیرتی خواند و اظهار داشت: اردوي راهيان نور امروز از سوی مردم و جوانان مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر استان‌هاي کرمانشاه، ايلام، خوزستان و آذربايجان شرقي، دو استان ساحلی بوشهر و هرمزگان نیز آمادگی بازدید مردم از مناطق عملیاتی را دارند.

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاکيد کرد: باید به جایی برسیم که سالانه 10 درصد مردم بتوانند از مناطق عملیاتی بازدید کنند.

وي ادامه داد: اردوگاه‌های بیست‌گانه امروز، آمادگی پذیرایی از زائران مناطق عملیاتی را دارند و در حال حاضر برای اسکان حداقل 100 هزار نفر در استان‌های میزبان ظرفيت داریم.

فضلي تاکيد کرد: از اردیبهشت سال 90 تا پایان فرودین 91، چهار میلیون نفر در اردوهای راهیان نور شرکت کرده‌اند که 88 درصد آنها براي بار اول از این مناطق بازدید می‌کردند.

وي يادآور شد: اعزام کاروان‌ها تا پایان اسفند ادامه دارد و بعد از 15 فروردین، بخش دیگری از کاروان‌ها سازماندهی شده اعزام می‌شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزي راهيان نور تصريح کرد: از فروردین 91 تا اردیبهشت 92 حدود 5 میلیون نفر از این مناطق بازدید خواهند کرد که تاکنون 2 میلیون و 300 هزار نفر از اين آمار محقق شده است.

وی اظهار داشت: امسال 679 خارجی و در سال گذشته 6 هزار و 700 خارجی از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

جانشین سازمان بسیج مستضفعین افزود:علاوه بر اين که استان‌هاي ميزبان مورد توجه عميق معنوي بازديدکنندگان قرار مي‌گيرند، بیش از 95 درصد کاروان‌های راهیان نور نیازهای مادی‌شان را از اين استان‌‌ها تهیه می‌کنند.  

وي متذکر شد: در چند سال گذشته هیچ‌گونه موضوع امنیتی در کاروان‌های راهیان نور نداشته‌ایم، البته در موضوع ایمنی حادثه‌ای در سال گذشته داشتیم که متاسفانه تعدادی از دانش‌آموزان، فرهنگیان و برادران سپاهی را بر اثر واژگونی اتوبوس از دست دادیم و همچنين خوشبختانه آخرين مصدوم اين حادثه (مريم باباخاني) از کما بيرون آمده و سلامت خود را به دست آورده است.

فضلي تاکيد کرد: متاسفانه علاوه بر دشمنان خارجی، عده‌ای هم در داخل عقده‌هایشان از دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب را به این حادثه متصل کردند و هر چه که در توان داشتند عليه راهيان نور به کار گرفتند، اما مردم هوشمندانه با حضور در مناطق عملیاتی و استمرار در اردوهای راهیان نور پاسخ آن‌ها را دادند.

جانشین رئيس  سازمان بسیج مستضفعین متذکر شد: پس از آن حادثه بنا داشتيم یک میلیون دانش‌آموز اعزام کنیم که  400 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام کردیم و اين مسئله به خاطر روبه رو شدن با  مشکل اعتبارات بود.

فضلی ادامه داد: پس از اين اتفاق، خوشبختانه با همکاری سازمان راه‌آهن در قرارگاه مشترک شهيد عليرضا نوري جلسات متعددي تشکيل و امکان ظرفیت 85 هزار نفری برای اعزام راهیان نور ایجاد شد؛  همچنین توسعه خطوط ریلی خوزستان در دستور کار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر  امکان کم کردن هزینه سفر به مناطق عملیاتی نير تصريح کرد: رایگان شدن حضور در مناطق عملیاتی بعید به نظر می‌رسد، مگر اینکه یک تصمیم ملی در این حوزه گرفته شود؛ البته امیدواریم برای ارائه بهتر و بیشتر خدمات در زیارتگاه‌ها اعتبارات لازم در این خصوص دیده شود.

جانشین رئيس سازمان بسیج مستضفعین خاطرنشان کرد: در گذشته برخی مسئولان می‌خواستند که توجه مردم را در ایام عید به مناطق باستانی و تفریحی جلب کنند، اما حضور مقام معظم رهبری در فروردین 88 در اردوگاه شملچه، گواهي بر اهمیت حضور در این مناطق بود.

فضلی در رابطه با توسعه حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی  بِکر نيز تصريح کرد: در بخشی از این مناطق هنوز میادین مین، کاملا پاکسازی نشده است، بنابراين هنوز اجازه حضور کاروان‌ها را نداده‌ایم، اما هر زمان این مشکل حل شد آماده‌ایم تا حضور کاروان‌ها را در مناطق عملیاتی گسترش دهیم.

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين از آمادگي چند فاز از اردوگاه 28 هزار نفري در حال ساخت در جنوب خوزستان خبر داد و افزود: استان‌هاي آذربايجان شرقي و زنجان دو سال است که از فاز خود استفاده مي‌کنند؛ استان مازندران هم از 12 مهر ماه سال جاري استفاده از فاز مربوط به خود را آغاز کرده و مابقي فازها هم ان‌شاءلله به زودي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند.

وی در پایان با اشاره به لزوم گسترش اردوهای راهیان نور دریایی گفت: با همت نیروی دریایی سپاه و سپاه‌های استانی، سه سال است که اردوهای دریایی راهیان نور آغاز شده و در این راستا یک کشتی هزار نفری و یک کشتی 700 نفره نیروی دریایی سپاه پاسداران در نظر گرفته شده است. سال گذشته نيز 80 هزار نفر در اردوهای راهیان نور دریایی شرکت کرده‌اند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار