ضرورت عزم جدی برای محدودیت صادرات سنگ آهن

رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با بیان اینکه سالانه حدود 17 میلیون تن سنگ آهن از کشور صادر می شود گفت :این امر به نفع منافع ملی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، محمد رجایی امروز در نشست خبری اظهار داشت: جلوگیری از صدور مواد خام به عنوان یک مساله جدی در همه کشور ها مطرح است و اکنون باید از مسئولان ذیربط پرسید که چرا سنگ آهن به شکل خام از کشور صادر می شود.


وی افزود: برخی از صادرکنندگان سنگ آهن این موضوع را مطرح می کنند که صادرات این ماده معدنی با عیار پایین صورت می گیرد ، درحالی که باید پرسید چرا سنگ آهن کم عیار ایران برای فولاد سازان چینی با بعد مسافت هزاران کیلومتری همچنان دارای ارزش اقتصادی است و ما از آن بی بهره ایم .


رجایی تصریح کرد : چنانچه در ایران امکان بهره گیری از سنگ آهن کم عیار فراهم نشده ، چرا تاکنون دولت نسبت به این موضوع توجه لازم را نداشته و کماکان این رویه خروج سنگ آهن تداوم دارد .


وی ادامه داد: دست اندرکاران صنعت فولاد انتظار دارند تا حاکمیت تکلیف صادرات سنگ آهن را روشن سازد و با توجه به مشکل صنعت و بررسی همه جانبه آن به گونه ای به اتخاذ تصمیم مبادرت نماید که مصالح ملی نیز در آن دیده شود .


رجایی تاکید کرد: قیمت گذاری واقع بینانه برای سنگ اهن صادراتی ، نقش موثری برای حفظ حقوق ملت دربر دارد و درعین حال اعضای این انجمن با اصل صادرات این ماده معدنی مخالفت دارند ./عب

برچسب ها: سنگ آهن ، صادرات ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار