نقاط قوت و ضعف فناوری اطلاعات درسال 91 چه بود؟!

پدر علم و فناوری اطلاعات ایران گفت: درسال گذشته تغییر مدیریت وزارت ارتباطات از یک سو و ورود شورایعالی فضای مجازی از سوی دیگر موجب سردرگمی بخش های مختلف مرتبط با فناوری اطلاعات کشور شد.

دکتر علی اکبر جلالی پدر علم و فناوری اطلاعات ایران بلاتکلیفی مرکز تحقیقات مخابرات ایران را یکی دیگر از مشکلات حوزه IT در سال 91 بیان کرد و به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قطعی موقت سایت های پربازدید مانند گوگل نیز از دیگر معضلاتی بود که در جامعه بازتاب های متفاوتی داشت و در مجموع برنامه قابل توجهی که بتوان از آن به عنوان یک دستاورد سال 91 یاد کرد، وجود ندارد.
وی تصریح کرد: درسال جدید شورایعالی فضای مجازی بتواند یک استراتژی مناسب طی حداقل 5 ساله ارائه نماید تا هم بخش دولتی و هم خصوص از این بلاتکلیفی خارج شوند.
دکتر جلالی نبود یک استراتژی مشخص موجب می شود با تغییر مدیران برنامه ها نیز تغییر و سرمایه گذاری های انجام شده به هدر می رود.
وی افزود: وزیر سابق فناوری اطلاعات به دنبال انیترنت پاک بود و معلوم نیست پس از رفتن وی آیا این موضوع هم چنان پیگیری می شود یا دیگر مطرح نخواهد شد.
استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه مدیران اسبق فناوری اطلاعات به دنبال پیاده سازی اینترنت ملی بودند اذعان داشت: در نهایت آنها نیز به این نتیجه رسیدند که این مبحث نیز کنار گذاشته شود و شبکه ملی اطلاعات مطرح شد که بسیار مطلوب نیست و اگر به درستی اجرا شود می تواند بخشی از مشکلات ارتباطات را در داخل کشور مرتفع نماید.
وی خاطرنشان کرد: چالش اصلی در حوزه IT کشور نبودن برنامه های مشخص است که هم مسئولان و هم کاربران از آن آگاهند.
به گفته پدر علم و فناوری اطلاعات ایران بهترین راه برون رفت از معضلات حوزه IT و توسعه آن اینترنت با پهنای باند زیاد است./س

 

برچسب ها: فناوری ، اطلاعات ، قوت ، ضعف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار