تبديل علم و دانش به فناوري و تجاري سازي زمينه اي براي توسعه پتروشيمي

معاون وزير نفت در امور پتروشيمي، گفت: از کساني که اولين بار اقدام به تجاري سازي دانش فني در صنعت پتروشيمي کنند، مسئولان پتروشيمي بطور جدي حمايت مي کنند.

عبدالحسين بيات در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، گفت: سال حماسه سياسي و اقتصادي زماني در کشور تحقق پيدا مي کند که اقتصاد کشور از تک محصولي بودن نفت فاصله بگيرد و زمينه براي توسعه در بخش هاي مختلف، فراهم شود.

وي تصريح کرد: براي تحقق بخشيدن به منويات رهبري در صنعت پتروشيمي، بايستي هرچه بيشتر براي توسعه توليد در اين صنعت تلاش شود.

بيات با تاکيد بر اينکه بايد توسعه صنعت پتروشيمي همسو با توسعه ميادين نفت و گاز صورت گيرد، افزود: بايستي مواد خام بالا دست را در حوزه پتروشيمي هدايت کنيم تا بتوانيم مسير را براي پويايي اين صنعت، فراهم کنيم.

وي توجه ويژه به سرمايه گذاري با اجراي اصل 44 قانون اساسي، اتخاذ سياست هاي تشويقي از سوي دولت و مجلس و لزوم توجه ويژه به امر صادرات و روان سازي کالاها و موادي که مازاد بر نياز کشور را از جمله راه هايي براي حفظ جايگاه پررنگ در بازارهاي صادراتي عنوان کرد.

مديرعامل شرکت ملي پتروشيمي ايران، خاطرنشان کرد: اهتمام ويژه به توليد علم و تبديل آن به فناوري و سپس تجاري سازي و بومي سازي ثروت ملي در اقتصاد، مي توان به توسعه اين صنعت،اميدوار بود.

معاون وزير نفت تاکيد کرد: از کساني که اولين بار اقدام به تجاري سازي دانش و فني کنند، مسئولان پتروشيمي از اين افراد به طور جدي حمايت مي کنند.

وي يادآور شد: کساني که دانش فني اوليه را کسب کنند، تا سقف 10 سال از ماليات معاف مي شوند./عب
برچسب ها: علم ، دانش ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۳۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
سلام چون عكس نداشتين بد بود
آخرین اخبار