افشاگري "ويكي ليكس" ؛

دولت آمريكا در دهه 70 ميلادي رژيم صهيونيستي را بدليل عدم پايبندي به معاهده صلح نكوهش كرده بود

سايت "ويكي ليكس" در جديدترين افشاگري خود بيش از 1.7 ميليون سند ديپلماتيك دولت آمريكا را منتشر كرده است كه موضع گيري و اقدامات آن دولت در فاصله سالهاي 1976-1973 را شامل مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست،عمده داده هاي افشا شده در اين اسناد مرتبط با "هنري كيسينجر" وزير امور خارجه پيشين آمريكا و انتقادات وي از عدم پايبندي رژيم صهيونيستي به معاهده صلح بوده است. 
در بخشي از اين گزارش افشاگرانه كه از اسناد سفارت آمريكا در عربستان سعودي در تاريخ 9 ژانويه سال 1975 ميلادي بدست آمده است نشان مي دهد كه ديپلمات هاي آمريكايي از سرباز زدن صهيونيست از اجراي معاهده صلح ناراضي بوده اند. در اسناد منتشر شده سفارت آمريكا در اين باره آمده است آمريكايي ها اظهار داشته اند كه "رژيم صهيونيستي نگراني بي مورد در مورد معاهده صلح دارد و به نظر مي رسد كه صهيونيست ها ضعف اطلاعاتي و بينشي عميق نسبت به تحولات جهان عرب دارند. آنان مي بايستي دقيق به مسايل پيرامون شان بنگرند و سعي كنند تا با اعراب همزيستي مسالمت آميز داشته باشند." 
همچنين در ادامه اين اسناد افشاگرانه آمده است كه ديپلمات هاي آمريكايي نسبت به "بدبيني" عمومي ايجاد شده در نزد افكار عمومي رژيم صهيونيستي نسبت به معاده صلح با اعراب ابراز "ناخرسندي" كرده بودند. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار