آغاز مرحله جديد عمليات ارتش سوريه عليه تروريستها

نماينده مجلس سوريه در دمشق از آغاز مرحله جديد عمليات ارتش اين کشور عليه گروههاي مسلح تروريست خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ شريف شحاده درباره موفقيت هاي اخير ارتش سوريه گفت: فرماندهان بلندپايه ارتش سوريه به اين نتيجه رسيدند که زمان آن فرا رسيده است که قدرت ارتش در برابر گروههاي مسلح تروريست آشکار شود و به همين علت از ده روز پيش عمليات گسترده اي را آغاز کردند. ارتش سوريه در بعضي مناطق از خود انعطاف نشان مي داد تا امکان گفتگو با بعضي گروههاي مسلح وجود داشته باشد. اما اين شرايط پايان يافت و ارتش وارد بسياري از مناطق از جمله در داريا شد. 

شحاده افزود: نتيجه عمليات ارتش سوريه تاکنون اطمينان بخش بوده است و اگر شرايط کنوني ادامه پيدا کند به زودي راه حل نهايي به دست خواهد آمد. شمار زيادي از گروههاي مسلح که از مرز اردن وارد خاک سوريه شده بودند در منطقه درعا حضور داشتند. در واقع طرحي براي ورود به دمشق از سه محور از جمله درعا وجود داشت که با شکست تروريست ها اين طرح هم ناکام ماند. اوضاع درعا اکنون در تسلط ارتش سوريه است. 

وي خاطر نشان کرد: سخنان پادشاه اردن در اجلاس اخير اتحاديه عرب در دوحه نشان داد که امان به دنبال فرار از دخالت در بحران سوريه است. اردن از تصميم قبلي خود در مورد تسهيل ورود افراد مسلح به سوريه عقب نشيني کرده است. زيرا رژيم اردن به اين نتيجه رسيد که بحران سوريه صددرصد بر اين کشور هم تاثير خواهد داشت. بعضي مسئولان امنيتي اردن در سفر به سوريه به مقامات دمشق در مورد همکاري نکردن با گروههاي مسلح اطمينان دهند. منافع اقتصادي اردن در همکاري کردن با دولت سوريه است. اردن از سوريه آب وارد مي کند. امان همچنين نگران حضور جنبش اخوان المسلمين در اردن است. 

اين نماينده سوري گفت: اروپا به خوبي مي داند که گروههاي تروريستي در سوريه فعاليت دارند. رئيس سازمان اطلاعات آلمان با صراحت از حضور تروريست هاي اروپايي جبهه النصره در سوريه سخن گفت. اگر ارتش سوريه در برابر تروريست ها شکست بخورد، آنها با پايان درگيريها به کشورهاي اروپايي باز خواهند گشت.

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: سوریه ، ارتش ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار