چه کسی رئیس جمهور آینده را تعیین می‌کند؟

هر رجل سیاسی که این روزها به سینما برود کم و بیش نامزد انتخاباتی به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران- خرداد ماه نزدیک است و نامزدهای انتخابات پیش‌رو یا همان خواستگارهای پست ریاست جمهوری برای آفتابی شدن در انظار عموی و تبلیغ خودشان به هر بهانه‌ای متوسل می‌شوند اما آن‌طور که به نظر می‌رسد فعلا حضور در استادیوم‌‌های فوتبال به صرفه نیست، چون فوتبالی‌ها چند ساله‌ اخیر را در کسب آبروی اخلاقی چندان موفق سپری نکرده‌اند و هم به لحاظ تبلیغاتی خیلی معقول به نظر نمی‌رسد در تماشای مسابقه‌ای که احتمال خیلی قوی تیم ایرانی می‌بازد شرکت کنی و هم این که جانب احتیاط را نگه داشتن برای یک نامزد ریاست جمهوری این است که وارد قبیله بازی قرمز و آبی و... نشود، پس چه باید کرد؟

اگر قصد دارید در این دور یا دوره‌های بعد برای ریاست جمهوری کاندید شوید لازم است بدانید که فوتبال موتبال‌ از مد افتاده و چیز دیگری باب شده یعنی رفتن به سالن سینما اما جالب است بدانید این ایده‌ ناب به ذهن خود نامزدها نرسیده بود و در حقیقت این عوامل سینما بودند که برای تبلیغ فیلم‌های خودشان متوسل به نامزدهای ریاست جمهوری شدند.

بهاری که منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در ایران است حال و هوای کاملا سیاسی دارد و روی همین حساب بیم آن می‌رود که حواس مردم شش دانگ از سینما پرت شود.

همین شده که عوامل فیلم "تهران 1500" دست به کار دعوت از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری برای دیدن فیلمشان‌ شده‌اند و تا به حال "منوچهر متکی" از اصولگرایان‌ و "محمد شریعتمداری‌" از جبهه‌ی اصلاحات هر کدام همراه عده‌ای از اطرافیانشان‌ در سالن سینما حاضر شدند.

از این به بعد اگر می‌خواهید آمار کسانی که نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری به حساب می‌آیند را در بیاورید می‌توانید به آمار رجالی که از "تهران 1500" بازدید کرده‌اند توجهی بکنید یعنی باید کاندیداها را از گیشه سینما تشخیص داد و مدلی که قبلا با فیلم ساختن برای نامزدها سیاست را به سینما ربط می‌داد تبدیل شده به نامزد ساختن توسط فیل‌ها یعنی هر رجل سیاسی که این روزها به سینما برود کم و بیش نامزد انتخاباتی به حساب می‌آید.

فقط خدا کند سازندگان این فیلم به یک وقت به فکر چنین ابتکاری نیفتند که برای تبلیغ فیلمشان‌ هم که شده خود رئیس جمهور آینده را معین کنند./ي2

يادداشت از ميلاد جليل زاده.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار