عکس/ بزرگترين كاخ جهان در معرض نابودي

بزرگترين قصر جهان با نام "رجيا د كاسرتا" در شهر ناپل ايتاليا به دليل عدم توجه به آ در معرض آسيب جدي و نابودي قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،رجيا د كاسرتا در 20 مايلي شمال شهر ناپل ايتاليا قرار داشته و با داشتن 1200 اتاق ، 20 ساختمان و محوطه اي وسيع كه در آن فضاي سبز و بوستان اين كاخ قرار دارد ، به عنوان بزرگترين كاخ پادشاهي در جهان شناخته مي شود.
طيق گفته شهردار كاسرتا ، در اثر بازديد هاي مكرر از اين كاخ توسط گردشگران و عدم تخصيص بودجه كافي براي نگهداري ويژه از اين كاخ ، رجيا د كاسرتا در معرض تخريب و آسيب جدي قرار دارد.
اين كاخ كه در سال 1997 ميلادي در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده ، به دستور شاه بوربون ناپل در اواسط قرن هجده ميلادي مراحل ساختش آغاز گرديده و پس از گذشت تقريبا يك قرن از آن زمان سرانجام كار ساخت آن به پايان رسيده است.
مقامات محلي و حافظ اين اثر بي نظير معتقدند كه اختصاص 500 هزار يورو براي حفاظت از رجيا د كاسرتا مبلغ مكفي محسوب نشده و آنها درخواست كمك فوري از مقامات كشورشان براي جلوگيري هرچه سريعتر از تخريب اين اثر را دارند.
طبق آمارها سالانه بيش از 500 هزار نفر از اين كاخ بازديد مي كنند كه در نوع خود يكي از پربازديد ترين اثرهاي تاريخي در ايتاليا به حساب مي آيد.
برچسب ها: کاخ ، ناپل ، ایتالیا ، تصاویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار