صادرات تجهیزات به جای خدمات‌دهی در داخل

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به شرکت ملی نفت ایران هشدار داد و گفت: در صورت نبود حمايت از سوي مسولان وزارت انجمن سازندگان تجهيزات نفتي به سمت بازارهاي خارجي گرايش پيدا خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی صمیمی دهکردی عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نشست خبری که با اشاره به مشکلات انجمن سازندگان در خصوص بی توجهی صنعت نفت و گاز به این انجمن است، گفت: متاسفانه در بحث تعدیل قرار دادها مشکلات عدیده ای بین انجمن و وزارت نفت است زیرا کار بسیار با کندی پیش می رود و از این رو وضعیت ساخت سازندگان داخلي مشخص نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: ممکن است در شرایط فعلی قرارداهای داخلی را فراموش کنیم و وارد بازارهای خارجی شویم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی به شرکت نفت هشدار می دهیم اگر این مشکلات و ممانعت ها از همکاری دوجانبه برطرف نشود مجبور می شویم به جای خدمات دهی به داخل توان ساخت خود را در بازارهای خارجی و به خصوص کشور عراق که مشغول توسعه صنعت نفت خود است عرضه کنیم.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به بازاریابی های انجام شده در کشور عراق از یک سال و نیم گذشته گفت: هم اکنون صنعت نفت عراق خواستار برخی از تجهیزاتی است که انجمن آنها را طراحی و ساخته است و حتی کارهای امنیتی برای معرفی این تجهیزات انجام شده از این رو این تجهیزات حاضر است تا در صنعت نفت عراق به کار برده شوند اما برای استفاده از آن در بازار های داخلی با مشکلات و قوانین دست و پاگیر مواجه هستیم.

صمیمی تصریح کرد:اولویت اول ما بازار داخلی است اما متاسفانه اولویت استفاده کنندگان از تجهیزات صنعت نفت کالاهای خارجی و حتی چینی است که باید استفاده کنندگان دید خود را تغییر دهند./ر
برچسب ها: صادرات ، تجهیزات ، نفت ، بازار ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار