خدا حافظ اي...

نوکیا برای همیشه با سیمبین خداحافظی کرد!

کمپانی نوکیا با سیستم عامل سیمبیان خداحافظی کرد و از اين به بعد گوشی های خود را با سیستم عامل ویندوز روانه ي بازار خواهد کرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ نوکیا 808 پیور ویو، اخرین گوشی نوکیا است که با سیستم عامل سیمبیان ساخته شده و از این به بعد گوشی ها و اسمارتفون های این کمپانی با ویندوز فون عرضه خواهد شد.

بر اساس آخرین ؛ نوکیا ضمن اعلام میزان فروش خود در فصل آخر سال مالی 2012 به این نکته اشاره کرد که پلتفورم نرم افزاری خود را از سیمبیان به ویندوز فون تغییر می دهد. در همین حال گوشی های دارای سیستم عامل سیمبیان که نامشان در گزارش آمده همچنان عرضه آنها تا تمام شدن محصول ادامه خواهد داشت که از جمله آنها پیورویوی 808 است.این گوشی هوشمند اواسط 2012 عرضه شد که بدلیل داشتن دوربین 41 مگاپیکسلی اش بسیار معروف شد.

 

جالب است بدانيد تیم سیمبیان نوکيا مدت ها بود که داشت برای سازگاری سیستم عامل خود با صفحات لمسی، تلاش مي کرد اما از آنجا که طلايه ي سپاه گوشي هاي هوشمند را در حال حاضر  آی او اس  و آندروید بر عهده دارند، نشد که آب خوش از گلوی اين سيستم عامل قديمي پایین رود؛ و بالخره در سال 2013 خداحافظي خود را زسما اعلام کرد.

اين در حالي است که میزان فروش نوکیا با سیستم عامل ویندوز نیز نشان داد مردم ديگر تمایلی به خرید سیمبیان ندارند.

تا بالخره فروش کم پیور ویو 808 با سیمبیان ، نوکیا را به این نتیجه رساند که در بهترین حالت سیستم عامل قدیمی ، کاربر پسند نخواهد بود و اکنون شایعه شده که مدل جدید پیورویو با سیستم عامل ویندوز (بنام NOKIA EOS) در اواسط امسال راهی بازار می شود.

اگر بخواهيم به تاريخچه اين سيستم عامل نگاهي بياندازيم: سیمبیان نام سیستم‌عاملی برای گوشی‌های تلفن همراه بود که گروهی از شرکت‌ها مانند نوکیا، اریکسون، سونی اریکسون، پاناسونیک و سامسونگ از آن پشتیبانی می‌کردند، ولی در 24 ژوئن 2008 نوکیا همهٔ سهام آن را خرید.

14 شرکت اصلی و چند شرکت فرعی از به وجود آوردندگان این محصول بودند، بعضی از این شرکتها در زمینه نرم‌افزار و بعضی از آنها در زمینه سخت‌افزار به رشد این سیستم‌عامل و موبایل‌های آن کمک کرده‌اند. در این زمینه نوکیا با ‏‏47٫9% پیشتاز شد و پس از آن ‏Ericsson‏ با 15٫6%، ‏SonyEricsson‏ با 13٫1%، پاناسونیک با 10٫5%، ‏Siemens‏ با 8٫4% و ‏سامسونگ با 4٫5% قرار گرفتند.

 منتظر مي مانيم ببينيم آيا مایکروسافت از اين به بعد با  سيستم عامل ويندوز، مي تواند نوکيا را بار ديگر نوکيا کند يا خير؟ و اين در حالي است که سري lumia اين شرکت هم که با سيستم عامل ويندوز وارد بازار شد زياد موفق به نظر نرسيد.

مريم عبدالهي

 

برچسب ها: دریچه ، سیمبین ، نوکیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امیرصادق
۱۴:۳۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۲
به نظر من سیمبین خیلی سیستم عامل خوبیه این همه برنامه ای که برای اندروید میزنن برا هر سیستم عاملی میزد غوغا میکرد هنر نکرده اندروید که بعد اونایی که اندروید دارن برن تو قسمت تنظیمات و رمشونو ببینن اونایی که نوشته512 بالاتر از 385 و 400 نیست پس سخت افزار نوکیاهم بهتر است!تحقیق کنید!
Iran (Islamic Republic of)
سیمبین
۲۳:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
زنده باد سیمبین
سیمبین زنده است تا ابد زنده است
Poland
Amir
۲۲:۰۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
امیدواریم اندروید نوکیا رو هم ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۰:۵۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
نوکیا هم بره جاوا بزنه بسشه!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد13
۱۹:۰۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
این خبر خیلی قدیمیه.ولی خوب بود که گفتی چون اینقدر گفتن که نمی دونم برنامه سیبین بزار و ....
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۵:۴۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
آیا می شود سیستم عامل گوشی را تغییر داد من گوشی نوکیا 500 دارم که سیستم عاملش سیمبین3 است لطفا از شما می خواهم جواب را به من ایمیل کنید با تشکر
Kazakhstan
محمد
۲۱:۳۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام
من نوکیا 500دارم سیستم عاملش سمبین5
آقا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۱۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام... امکان تغییر سیستم عامل گوشی به سیستم عامل دیگه ای وجود نداره.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۴۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
Iran (Islamic Republic of)
gasem
۱۴:۲۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
اگه نوکیا اندروید نزنه باید بهش تسلیت گفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
کار خوبی کردن ولی کاش کمی زودتر به این نتیجه میرسیدن .