سردرگمی در انتخاب رشته آزمون دکتری

آزمون دکتری تخصصی سال 92 با حاشیه های دیگری همراه شد.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نا هماهنگی دانشگاهها و سازمان سنجش در آزمون دکتری تخصصی سال 92 در رشته مدیریت مالی باعث سردرگمی داوطلبان این رشته شد.

گفتنی است طبق اطلاعيه سازمان سنجش در شهريورماه 1391 و انتشار دفترچه شماره يک راهنماي شرکت در آزمون دکتري سال 1392، براي اولين سال رشته مالي از زيرمجموعه¬هاي رشته مديريت (کد2118) جدا شده و رشته مالي با کد 2149ايجاد گرديد. با توجه به همين تغييرات، کليه داوطلبان متقاضي در رشته مدیریت مالي، به طور مستقل در آزمون همين رشته  شرکت نموده اند.
این تغییرات با مقایسه دفترچه راهنماي شماره يک آزمون سال 1392 و مقايسه آن با دفترچه شماره يک آزمون سال 1391 کاملا مشهود است.


بريده اي از صفحه 17 دفترچه شماره يک سال 1391 (قبل از ايجاد رشته مالي بصورت مستقل)



بريده اي از صفحه 17 و 21 دفترچه شماره يک سال 1392 (ايجاد رشته مالي بصورت مستقل)

اما با انتشار دفترچه شماره دو راهنماي انتخاب رشته دکتري سال 1392 در 24 فروردين ماه 1392، دانشگاه¬هاي امام صادق (ع)، علامه طباطبايي تهران، شهيد بهشتي تهران، پرديس بين¬المللي دانشگاه تهران (واحد کيش) و پرديس قم  دانشگاه تهران به اشتباه ظرفيت رشته مالي را همچون سنوات گذشته در گرايش مديريت ارائه نموده¬اند. تنها دانشگاهي که با توجه به دفترچه سال 1392 به درستي اعلام ظرفيت نمود دانشکده مديريت دانشگاه تهران بوده است.


بريده اي از ظرفيت هاي مديريت (گرايش مديريت مالي) در دفترچه شماره دو آزمون 1392

این عدم هماهنگی باعث کمتر شدن ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته گردیده و داوطلبان برای انتخاب رشته دچار سردرگمی گردیده اند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار