کسب مدال طلای مسابقات اختراعات جهانی 2013 ژنو در رشته مكانيك خودرو

مربي سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رشته مكانيك خودرو و سيستم هاي حفاظتي در مسابقات اختراعات جهانی 2013 ژنو سوئیس مدال طلا کسب کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محسن ذوالقدر، مربي اين سازمان با اختراع " سیستم مدیریت الکترونیک قفل ترمز" با نام اختصاری EBLMS در مسابقات اختراعات جهاني 2013 ژنو سوئيس شركت كرد و موفق به كسب مدال طلا در رشته مكانيك خودرو و سيستم هاي حفاظتي در اين مسابقات شد.
محسن ذوالقدر در گفتگو با روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: سيستم ترمز EBLMS پيشرفته تر از سيستمهاي ترمزي ساخته شده در جهان  از جمله ABS ،TCS،EBD و ESP است ومعايب سيتم هاي رايج را برطرف مي كند و قابل نصب و استفاده بر روي انواع هواپيماها و خودروها است.
بر اساس گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، اختراع محسن ذوالقدر، به نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات 2013 ژنو که از 21 تا 25 فروردین ماه سال 1392 با همکاری کشور سوئیس و شهرداری ژنو و با حمایت سازمان مالکیت فکری ملل متحد WIPO ، فدراسیون جهانی مخترعین IFIA ، سازمانهای علمی و تحقیقاتی  و مراکز مرتبط با مخترعین و وزارتخانه های علوم، آموزش و تحقیقات بیش از 40 کشور معتبر جهان  از جمله فرانسه، آلمان، رومانی، روسیه، کرواسی ، مالزی ، مجارستان، پرتغال، هلند، اسپانیا،  کره جنوبی و... برگزار شد ، راه یافت.
این گزارش مي افزايد: اعطای مدال و جوایز بخش مسابقات مخترعین جهانی 2013 ژنو به مخترعین با بررسی اختراعات آنها توسط بیش از 70 نفر از هیأت داوران بین المللی با تخصص های ویژه صورت گرفت و مراسم اعطای مدال نیز با حضور افراد و شخصیت های برجسته علمی کشور سوئیس از جمله شهردار ژنو و رییس فدراسیون جهانی مخترعین برگزار شد.
بر اساس اين گزارش، این مخترع تاکنون 7 اختراع در زمینه های مختلف در سطح جهانی به ثبت رسانده؛ از جمله سیستم اتوماتیک هواگیری ترمز چهارگانه با قابلیت هواگیری چهار کانال هیدرولیکی همزمان و با هواگیری هرکانال تک به تک و رفع کمبود روغن ترمز در منبع هوا در موقع لزوم، سیستم هوشمند دیسک و لنت ترمز خنک کن، سیستم هوشمند جلوگیری از تصادفات اتوبان، پمپ ترمز هوشمند چهار مداره و تابلو ایست هوشمند منجی پلیس از اختراعات ثبت شده این مخترع است .
شایان ذکر است، محسن ذوالقدر پیش از این نیز در مسابقات جهانی اختراعات کشور چین مقام سوم مسابقات بین المللی 2012 چين را کسب کرد و داراي بیش از 150 اختراع در حال اقدام به ثبت نيز است.
لازم به ذكر است اين مخترع مدال طلاي بدست آورده از مسابقات اختراعات جهاني 2013 ژنو سوئيس خود را به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي اهدا كرد./ز

برچسب ها: مدال ، طلا ، جهانی ، مکانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار