حاشيه‌هاي جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي با رئيس رسانه ملي؛

از حذف خط قرمز‌ها تا جلسه با سران فتنه پس از انتخابات

جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي با رئيس سازمان صدا و سيما که در دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شد با حاشيه‌هاي جالبي همراه بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، به نقل از حوزه رياست صدا و سيما، جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي که سه‌شنبه سوم ارديبهشت‌ ماه‌ در دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شد، با حاشيه‌هايي همراه بود.
 
اين جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي با عزت‌الله ضرغامي، رئيس رسانه ملي بيش از سه ساعت به طول انجاميد که دانشجويان از ابتداي جلسه به علت تکميل ظرفيت صندلي‌ها به صورت ايستاده و حتي نشستن بر کف سالن برنامه را تعقيب مي‌کردند.




در ابتداي برنامه سرود جمهوري اسلامي ايران پخش شد که به دليل قطع‌ شدن مکرر سرود ملي، دانشجويان به صورت جمعي سرود را تا پايان آن به صورت زيبايي خواندند.
 
ضرغامي در ابتداي اين نشست اعلام کرد که هيچ خط قرمزي براي صحبت‌هاي دانشجويان وجود ندارد و آماده است تا تمام نقدها و اظهارات آنان را شنوا باشد.
 
در ابتداي اين جلسه نماينده انجمن اسلامي دانشجويان درخواست کرد تا دوربين‌ها خاموش شوند تا مبادا براي آينده او مشکلي پيش آيد.
 
در طول برنامه، چندين بار صداي سالن دچار مشکل شد و همين موضوع موجب شد تا ضرغامي در ابتداي صحبت‌هاي خود بگويد: همين مسئله نشان مي‌دهد که در حوزه ارتباطات و رسانه، جنگ در حوزه سخت‌افزاري چقدر اهميت دارد.


 
عليرغم اينکه قرار بود طبق برنامه، نمايندگان تشکل‌هاي دانشجويي بيانيه‌هاي خود را بخوانند با تأکيد ضرغامي دانشجويان نيز به صورت مستقل ثبت‌نام کردند و پشت تريبون با صراحت حرف‌هاي خود را زدند‌ البته در اکثر موارد که وقت قانوني دانشجويان تمام مي‌شد و مجري برنامه با جديت صحبت آنان را قطع مي‌کرد، ضرغامي مي‌گفت: از وقت من به ايشان بدهيد تا انتقاد خود را تکميل کنند و حرف‌هايشان ناتمام نماند.

نقدپذيري و سعه‌صدر رئيس رسانه‌ ملي در شنيدن سخنان دانشجويان و ايجاد فضاي پرنشاط و صميمي براي طرح موضوعات مختلف مکررا مورد توجه و تشويق شرکت‌کنندگان قرار گرفت.



نماينده انجمن اسلامي دانشجويان بخش عمده سخنراني خود را به حوادث سال 88 و عملکرد صدا و سيما اختصاص داد که اين مسئله باعث شد تا رئيس سازمان صدا و سيما خاطرات خود از آن ايام به ويژه جلسه با سران فتنه پس از انتخابات را بازگو کند.

تعدادي از دانشجويان رشته پزشکي که در اين جلسه حضور داشتند با اصرار زياد تلاش کردند تا نماينده‌شان پشت تريبون حاضر شود و از اقدامات آموزشي رسانه ملي تشکر کند که مجري برنامه به دليل خارج از نوبت‌بودن، اين اجازه را نمي‌داد که اين مسئله باعث شد ضرغامي شخصا در مسئله دخالت کرده و از جايگاه خود برخيزد و با روبوسي با نماينده آنان که پشت تريبون حاضر بود خواهش کند تا از صحبت خود منصرف شود.



رئيس سازمان صدا و سيما در هنگام صحبت دانشجويان گفت: من آماده‌ام تا آخر وقت فقط شنونده باشم و از صحبت‌هاي کارشناسي شما استفاده کنم.
 
در پايان ضرغامي از دانشجويان خواست تا به دور از نگاه‌هاي حزبي و سياسي مسايل جامعه و رسانه ملي را به صورت جامع و نظام‌مند مورد بررسي علمي قرار دهند تا دچار انحراف و خطا نشوند.

امتهاي پيام/
برچسب ها: ضرغامی ، دانشگاه ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار