نشست دانشجويي رئيس رسانه ملي در دانشكده علوم اجتماعي

رئيس رسانه ملي در نشست دانشجوئي دانشكده علوم اجتماعي گفت: نگاه ما ملي است و رويكرد جناحي و حزبي در رسانه ملي جايگاهي ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي رسانه ملي ؛نشست كارشناسي دانشجويان دانشكده علوم اجتماعي و ارتباطات دانشگاه تهران با موضوع نقد سياست‌هاي صداوسيما و با حضور رئيس رسانه ملي به مدت 3 ساعت برگزار شد.  در اين نشست نمايندگان تشكل‌هاي مختلف دانشجوئي و همچنين ساير دانشجويان كه براي اظهارنظر ثبت نام كرده بودند؛ ديدگاه‌هاي مختلف خود را پيرامون مسائل سياسي، فرهنگي جامعه و عملكرد رسانه ملي بيان كردند.  
عملكرد رسانه ملي در انتخابات سال 88؛ چگونگي حضور گروه‌هاي مختلف سياسي در صداوسيما؛ رويكرد برنامه‌هاي خبري؛ برنامه‌هاي كودك؛ توليدات نمايشي و سريال‌هاي تلويزيوني؛ چگونگي رقابت با شبكه‌هاي ماهواره‌اي؛ اخبار مربوط به حوادث سوريه، چگونگي پرداختن به اقوام ايراني، نحوه پخش برنامه‌هاي مذهبي، سانسور در پخش فيلم‌هاي سينمائي؛ حضور كمرنگ مديران رسانه ملي در دانشگاه‌ها؛ محدوديت آزادي بيان در برنامه‌هاي صداوسيما از جمله موضوعاتي بود كه دانشجويان در مورد آن صحبت كردند.  
رئيس سازمان صداوسيما نيز با اشاره به اينكه طرح آزاد نقطه نظرات دانشجويان بدون هيچ‌گونه خط قرمز نشانه شادابي و حيات و آزادي در دانشگاه است؛ گفت: رويكرد ما ملي است و تلاش مي‌كنيم در چارچوب ارزش‌هاي اسلامي و ملي و ضوابط قانوني و مصالح مردم؛ حتي‌المقدور به نيازها و سلائق مختلف پاسخ دهيم.  
به همين دليل بسيار طبيعي است كه يك قشر و يا يك سليقه خاص هيچگاه صد در صد از برنامه‌هاي رسانه ملي راضي نباشد. مهم توجه به مجموع نگاه‌ها است.  
آقاي ضرغامي با اشاره به مخاطبان 95 درصدي برنامه‌هاي رسانه ملي گفت: استفاده از شبكه ماهواره‌اي توسط بخشي از جامعه بهيچوجه به معناي قطع رابطه آنان با صداوسيما جمهوري اسلامي نيست. پانزده درصد از مردم به دلائل مختلف شبكه‌هاي صداوسيما به ويژه شبكه‌هاي استاني را از روي ماهواره دريافت مي‌كنند.  
رئيس رسانه ملي در پاسخ يكي از دانشجويان در مورد عدم اعتماد به بخش‌هاي خبري رسانه ملي گفت: بر اساس نظرسنجي مؤسسه گالوپ در آمريكا، 80 درصد ايرانيان اخبار و اطلاعات مورد نياز خود را از شبكه‌هاي جمهوري اسلامي دريافت مي‌كنند كه البته آمار ما بيش از اين را نشان مي‌دهد.  
آقاي ضرغامي در پاسخ به انتقاد دانشجوي ديگري در مورد عملكرد رسانه ملي در حوادث سال 88 گفت: متأسفانه متخلفين انتخابات در عين اعتقاد به عدم وجود تقلب و هماهنگ با شبكه‌هاي ضدانقلاب و استكباري؛ سلامت انتخابات را زير سئوال بردند و به ملت ضربه زدند.  
در همان مقطع صداوسيما از آنان دعوت كرد تا در گفتگوي دو طرفه نظرات خود را مطرح و البته پاسخ خود را نيز دريافت كنند. آنها به پيشنهاد رسانه ملي پاسخ منفي دادند همان‌گونه كه بازشماري صندوق‌ها را به عنوان فصل‌الخطاب قبول نكردند.  
رئيس رسانه ملي با اشاره به 17 مورد قطع شبكه‌هاي برون‌مرزي بر روي ماهواره‌هاي جهاني در طول يكسال گذشته گفت: اين واقعيت سند رسوائي آمريكا و مدعيان حقوق بشر و جريان آزاد اطلاع‌رساني است و از طرف ديگر نشانه موفقيت و كارآمدي اين شبكه‌ها است.  
رئيس رسانه ملي با اشاره به وجود روابط خوب و مستمر برنامه‌سازان و مديران سازمان با نهادهاي علمي دانشگاهي گفت: تقويت هر چه بيشتر اين روابط و عيني‌تر شدن نگاه دانشگاهيان به واقعيات موجود در جامعه مي‌تواند باعث ارتقاء بيشتر برنامه‌هاي رسانه ملي شود. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار