با نمایش آثار برتر جشنواره خلیج فارس؛

گالري ماه شيراز به مناسبت روز خلیج فارس افتتاح مي شود

گالري ماه شيراز كه روز دهم ارديبهشت مصادف با روز خليج فارس افتتاح مي شود، 69 اثر منتخب در دو رشته تايپوگرافي و خط نقاشي را بين روزهاي دهم تا بيستم ارديبهشت ماه در معرض ديد عموم قرار مي دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد اطلاع رساني سومين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري خليج فارس، نمايشگاهي از آثار منتخب در بخش خط نقاشي اين جشنواره، دهم تا بيستم ارديبهشت ماه در شيراز برپا مي شود.
اين جشنواره پيش از اين قرار بود در چهار رشته خوشنويسي كرشمه، خوشنويسي معلي، تايپوگرافي و نقاشيخط و همچنين موسيقي كرال برگزار شود اما بخش خوشنويسي كرشمه و خوشنويسي معلي حذف شد.
در حال حضار این بخش از جشنواره خلیج فارس دو رشته تايپوگرافي و خط نقاشي را شامل می‌شود. همچنين برگزاري جشنواره موسيقي كرال نيز به دليل تشابه با جشنواره آواها و نواها كه در استان سيستان و بلوچستان در حال برگزاري است، منتفي شد.
تعداد كل آثار رسيده به دبيرخانه اين جشنواره 173 اثر از 108 هنرمند بوده كه در بازبيني اوليه 69 اثر از 42 نفر براي شركت در بخش مسابقه جشنواره انتخاب شده است.
اكثر شركت‌كنندگان در اين جشنواره از استان هاي فارس، تهران، آذربايجان شرقي، اردبيل، اصفهان، هرمزگان، خراسان رضوي، خراسان جنوبي و هرمزگان بوده اند.
گالري ماه شيراز كه روز دهم ارديبهشت مصادف با روز خليج فارس و به همين مناسبت افتتاح مي شود ، 69 اثر منتخب اين جشنواره را بين روزهاي دهم تا بيستم ارديبهشت ماه در معرض ديد عموم قرار خواهد داد.
هيات داوران اين بخش كه از اساتيد انجمن خوشنويسان شيراز هستند، در هر بخش سه اثر را به عنوان آثار برتر معرفي خواهند كرد كه به صاحبان اين آثار هدایایی اهدا خواهد شد.
دبيرخانه جشنواره خط نقاشي خليج فارس در نظر دارد پس از مشخص شدن سقف اعتبارات تخصيص يافته به اين امر ، آثار اين بخش از جشنواره را در قالب كتابي به چاپ برساند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.