MDP میدان یاران جنوبی نهایی شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: با توجه به مشترک بودن میدان یاران، تسریع در فعالیت های توسعه ای این میدان در دستور کار است و تاکنون علاوه بر نهایی شدن MDP میدان یاران جنوبی، یک حلقه چاه در میدان یاران شمالی به تولید رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شرکت نفت،  نادر قربانی افزود: توسعه میدان مشترک یاران از اولویت های شرکت ملی نفت ایران است و فعالیت های توسعه ای این میدان در دو بخش یاران جنوبی و یاران شمالی، با هدف تولید روزانه 90 هزار بشکه نفت با جدیت دنبال می شود.
 
وی در خصوص میدان یاران جنوبی توضیح داد: قرارداد حفاری 22 حلقه چاه در این میدان، در جریان هجدهمین نمایشگاه صنعت نفت با شرکت ملی حفاری ایران منعقد شد که بر اساس آن، شرکت ملی حفاری ایران متعهد شده است با بهره گیری از 11 دکل و طی حداکثر 15 ماه، کار حفاری این چاه ها را به اتمام برساند.

قربانی با بیان اینکه این قرارداد به صورت EDP به امضا رسیده است، تصریح کرد: تاکنون تعیین و آماده سازی محل چاه ها صورت گرفته و حتی برآنیم حفاری چاه ها زودتر از زمان پیش بینی شده پایان یابد.

وی گفت: به دلیل اولویت توسعه میدان مشترک یاران، توسعه این میدان در بخش جنوبی، بر عهده شرکت مهندسی و توسعه نفت است و توسعه با بهره مندی از منابع داخلی و در کمترین زمان ممکن به منظور تولید 60 هزار بشکه نفت در روز صورت می پذیرد.

مدیرعامل شرکت متن در خصوص توسعه یاران شمالی نیز یادآور شد: توسعه این میدان با هدف تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت در دستور کار است که به این منظور تاکنون یک حلقه چاه در این میدان به تولید رسیده و کارهای مقدماتی طرح در دست اقدام است.

گفتنی است میدان مشترک یاران از میادین مشترک ایران با عراق است که در منطقه غرب کارون واقع شده است. /ر

برچسب ها: میدان ، یاران ، نفت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار