موافقت انجمن سازندگان و وزارت نفت در مورد تعدیل نرخ قراردادها

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از شکل گیری توافق هایی میان سازندگان داخلی و وزارت نفت در ارتباط با تعدیل نرخ قراردادهای صنعت نفت، خبر داد.

رضا پدیدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشستی در ستاد ویژه طرح های وزارت نفت، گفت: در حاشیه هیجدهمین نمایشگاه بین المللی، نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش نشستی با حضور 5 نفر از اعضای ستاد بررسی تعدیل نرخ قراردادها از جمله نماینده وزیر نفت در ستاد ویژه طرح ها برگزار و مقرر شد بر روی فرمول های قبلی، بازنگری صورت گیرد.
وی ادامه داد: قرار است ظرف هفته جاری و هفته آینده توافقات نهایی در مورد تعدیل نرخ قراردادها اجرایی شود.
 
پدیدار تصریح کرد: بر اساس فرمول قبلی، پایه محاسباتی مهر ماه 91 مورد توجه قرار گرفته است؛ این در حالی است که نرخ های سال 91 نسبت به سال قبل از آن(سال 90)، 2.5 برابر افزایش یافته است.
 
وی با اشاره  به تدوین برنامه برای تعدیل نرخ قراردادها در کوتاه ترین زمان، گفت: وزارت نفت به طور کلی تعدیل قراردادها را قبول کرده است اما محاسبات برای دستیابی به الگویی دقیق، نیازمند کارهای کارشناسی بیشتری است.
 
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، اظهار داشت:  با به نتیجه رسیدن این مذاکرات، حرکت در قراردادهای معوقه سالهای 90 و 91 و همچنین قراردادهای در دست مبادله که به دلیل مشخص نبودن نرخ تعدیلات هنوز اجرایی نشده است، آغاز خواهد شد.
 
گفتنی است، مساله تعدیل نرخ قراردادها با نوسانات نرخ ارز طی دو سال اخیر، برای قراردادهای دلاری، دلاری - ریالی و ریالی مطرح شده است.
پدیدار از امضای سه قرارد مستقیم و 5 توافق نامه بصورت غیر مستیقم با شرکت ها  در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد و گفت: امضای قرارداد با شرکت ملی گاز ایران در خصوص انجام سفارش مربوط به تامین ماشین های صنعتی ، امضای دو قرارداد با شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران برای تامین سیستم های اتوماسیون صنایع پتروشیمی همچنین تامین شیرهای کنترلی با این شرکت است.
وی خاطرنشان کرد: ارزش حجم قرارداد شیرهای کنترلی 200 میلیون دلار است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار