کارگردان نمایش آقا رحیم:

این جشنواره اتفاق مهم و ارزشمندی در عرصه هنرهای نمایشی است

مرحله نهایی سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره در فرهنگسرای نیاوران ، تئاتر شهر و حوزه هنری از 16 اردیبهشت آغاز شده و تا پایان هفته جاری دنبال می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره ، سيدحسن حسيني‌نژاد کارگردان نمایش «آقا رحيم» از شهرستان گرگان در این جشنواره شرکت کرده و روز گذشته این نمایش را در بخش مسابقه این جشنواره در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برد. 
حسینی نژاد ضمن اشاره به اینکه جشنواره‌ها فرصت و بهانه‌اي پر اهمیت براي تك تك اعضاء خانواده تئاتر هستند گفت :«جشنواره  وقتي كه در مقياس كشوري برگزار مي‌شود ،فرصت و بهانه‌اي پر اهمیت براي اعضای خانواده تئاتر است و من نيز با هدف كسب تجربه، تبادل اطلاعات و بهره‌مندي از آموخته‌هاي عملي و نظري ساير دوستان شركت كننده و نيز نظرات ارزشمند هيئت محترم داوران، منتقدين و حتي تماشاگران فرهيخته در اين جشنواره شركت کردم . فکر می کنم برگزاری این جشنواره اتفاق بسیار مهم و ارزشمندی در عرصه فعالیت های نمایشی کشور است.» 
وی افزود :«من در این جشنواره سياه مشقي نوشتم و نامش شد «آقا رحيم» كه كاراكتر آن بالشتي هست كه خاطرات خودش را از نخستين روزي كه توسط صاحبش آقارحيم خريداري شده تا روزي كه صاحبش به يك باره ناپديد مي‌شود، لحظه به لحظه جان مي‌بخشد.» 
حسيني‌نژاد  ادامه داد :«آيين‌ها و سنت‌ها ريشه در باورهاي جمعي و ... هر جامعه‌اي دارد و بروز، حفظ، اشاعه و ترویچ آن به عنوان ابزاري ارزشمند، آموزنده، هويت بخش و ... خواهد بود و ذات زنده هنر نمايش مي‌تواند، بعنوان يك وسيله بسيار مناسب براي تحقق اين مهم قرار بگيرد.» 
وی در پایان گفت :«من نمي‌دانم كدام شهرها و استان‌ها در اين جشنواره شركت كرده‌اند. زيرا نه در زمان اعلام نتايج و نه در جدول اجراها اشاره‌اي نشده است. بي‌شك سطح جشنواره پس از پايان آن بيشتر و بهتر قابل ارزيابي خواهد بود وليكن بدون ترديد حضور داوران و هيئت اجرايي با تجربه و صاحب نام مي‌تواند گواه بر سطح بالاي اين جشنواره باشد.در آخر نیز باید از دست اندرکاران این جشنواره تشکر کنم كه تمام قد ايستادند و مقاومت كردند و به هر طريقي كه بود اين رخداد فرهنگي هنري را برگزار نمودند. »/ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار