گردشگری در مسیر تخصص راه طولانی در پیش دارد

حرکت صنعت گردشگری و هتلداری در کشور در سایه تربيت نيروي انساني کارآمد و ماهر محقق می شود که این امر نیازمند برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري درازمدت و ايجاد بسترهاي مناسب است.

محمد رضا مجمع دبیر کل انجمن موسسات و مراکز آموزشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاري دوره هاي آموزش عالي گردشگري و هتلداري در کشور گفت: صنعت گردشگری و هتلداری در کشور در حال تخصصی شدن است به طوري که 18 رشته کارشناسی ارشد در سال 90 در بازه زماني يک ساله به 36 رشته تخصصی رسیده که امید است اين روند در سال 92 ادامه یابد.
 
وی با اشاره به مصوبه کارشناسی ارشد هتلداری و گردشگری اظهار داشت: در سال تحصيلي 92-93 این دوره ها در دانشگاه علمی و کاربردی برگزار خواهد شد.
 
دبیر کل انجمن موسسات و مراکز آموزشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران ، زير ساخت آموزشي دانشگاه علمی و کاربردی را متفاوت با دوره های نظری دانست و تصريح کرد: با تغيير سياست آموزشي با افزوده پسوند حرفه ای برای رشته های فرهنگ و هنر و کلمه فنی برای رشته های صنعت و کشاورزی واحد هاي عملي از 50 درصد به بیش از 60 درصد افزايش يافته و دوره های کارورزی از 240 ساعت به 512 ساعت رسیده است، که با افزايش تجربه محيط واقعي کار ضمن دوره هاي آموزشي دانش آموختگان همگام با ارتقا دانش و اطلاعات اولیه، راحت تر جذب محیط واقعی کار می شوند.
 
وی افزود: تربيت نيروي انساني کارآمد و ماهر مي‌تواند هر کشوري را به شاخصه هاي توسعه يافتگي نزديک‌تر کند که اين خود نيازمند برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري دراز مدت در عرصه‌هاي مختلف مهارتي و ايجاد بسترهاي مناسب است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار