بيش از 50 اثر به دبير خانه ارسال شده است:

برگزاري پنج جشنواره دانشجويي پيشگيري اوليه از اعتياد

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تاكنون سه جشنواره در استان‌هاي تهران، كرمانشاه و اهواز برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ بابك دين‌پرست گفت: در راستاي اجراي بند دوم از تفاهم‌نامه في‌مابين ادارات كل فرهنگي و پيشگيري ستاد و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، مبني بر"كمك به برگزاري پنج جشنواره منطقه‌اي دانشجويي پيشگيري اوليه از اعتياد" تاكنون سه جشنواره از پنج جشنواره مورد نظر برگزار شده است.
 
وي افزود: نخستين اختتاميه جشنواره دانشگاه پاك كشور با "موضوع آگاهي از مضرات مواد مخدر" در دانشگاه شاهد برگزار شد كه با تجلیل از برترین‌های بخش‌های مختلف آن پایان یافت.
 
معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد ادامه داد: از مجموع 118 اثر ارسالي به دبيرخانه اين جشنواره، 14 اثر مربوط به مقاله، 28 اثر ادبی، 74 اثر هنری، یک نشریه و یک کار پژوهشی بود كه پس از دو مرحله داوری، تعداد 21 اثر در 13 بخش مختلف برگزیده شدند که با اهدای لوح سپاس، تندیس و جوایزی از آنها قدردانی شد.
 
دين‌پرست گفت: همچنين در اين جشنواره از معاونان و مديران فرهنگي 20 دانشگاه و روساي مراكز مشاوره 15 دانشگاه كشور كه بيشترين فعاليت را در موضوع آگاهي بخشي و پيشگيري از مصرف مواد مخدر در دانشگاه داشتند با اهداي تنديس و لوح سپاس قدرداني شد.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اختتامیه دومين جشنواره دانشگاه پاك به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه در سطح دانشگاه‌های منطقه 2 کشور با حضور بيش از 300 نفر از مسئولین معاونت فرهنگی وزارت علوم و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشجويان رشته‌هاي مختلف دانشگاه رازي برگزار و بیش از 100 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
 
وي افزود: از اين تعداد، 8 اثر به‌عنوان برگزیده، 10 اثر به‌عنوان شایسته تقدیر و نیز 10 اثر به عنوان برگزیده در بخش مسابقه کتابخوانی توسط داوری‌ها انتخاب و از صاحبان آثار تقدير شد و در حاشیه این مراسم نيز کتابخانه‌ای تحت عنوان کتابخانه تخصصی دانشگاه پاک افتتاح شد.
 
اين مقام مسوول در ستاد بيان داشت: اختتامیه سومين جشنواره دانشگاه پاك در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر و با مشاركت دانشگاه‌هاي شهيد چمران اهواز، كشاورزي و منابع طبيعي رامين ، صنعتي جندي شاپور دزفول، صنعتي خاتم الانبياء بهبهان، خليج فارس بوشهر، ياسوج و شهركرد برگزار و با حضور بيش از 250 نفر از مسئولین و دانشجويان رشته‌هاي مختلف دانشگاه خرمشهر برگزار شد.
 
دين‌پرست افزود: بیش از 50 اثر در قالب مقاله‌نویسی (فرهنگی، اجتماعی و پژوهش کاربردی)، طراحی پوستر، داستان نویسی، وبلاگ‌نویسی و فیلم وانیمیشن به دبیرخانه این جشنواره ارسال كه از این تعداد از 8 اثر به‌عنوان آثار برگزيده با اهداي جوايزي تقدیر شد./ز

برچسب ها: پنج ، دانشجوی ، اولیه ، ستاد ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار