اصفهان/

60درصد برق استان را بخش خصوصی تولید می کند

دبیر انجمن برق و الکترونیک خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: شرکت های توانمندی در زمینه اجرای طرح های برقی همچون ، پست های فشار قوی، خطوط انتقال نیرو و نیروگاه در اصفهان وجود دارد و اصفهان تنها استانی است که بیش از 60درصد تولید برق آن را بخش خصوصی انجام می دهد .

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ احمدرضا صافی اصفهانی اضافه کرد: در زمینه خدمات مهندسی برق هم شرکت های بزرگی در سطح استان اصفهان وجود دارد و شرکت های پیمانکار اصفهانی در کشورهای دیگر طرح های بزرگی انجام می دهند.

وی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت برق استان اصفهان را بالابردن راندمان نیروگاهی و کاهش تلفات در شبکه های توزیع نیروی برق دانست.

صافی ظرفیت استان در زمینه صنعت برق را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حوزه تجهیزات فشار ضعیف محصولاتی مانند کلید، پریز، روشنایی، سیم وکابل، ترمینال و کلید و فیوز، لامپ های کم مصرف و ... در استان تولید می شود.

دبیر انجمن برق و الکترونیک خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان محصولات صادراتی این صنعت در استان را چراغ های روشنایی، سیم و کابل عنوان کرد.

صافی همچنین به مشکلات موجود در این حوزه اشاره کرد و گفت: وضعیت نامناسب بازار، دریافت نکردن به موقع طلب از شر کت های دولت، نوسانات قیمت ها و بعضی قوانین مالیات و بیمه، مشکلات اصلی فعالان صنعت برق در چند سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: راه رسیدن به توسعه، تولید است و حماسه اقتصادی جز با تولید و اشتغال امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به رتبه نامناسب ایران در جهان از نظر فضای کسب و کار، گفت: بهبود فضای کسب و کار نیازمند انجام کار کارشناسی است؛ البته اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار می تواند شرایط را بهتر کند./س

برچسب ها: اصفهان ، تولید ، برق در ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.