قم/

عدم کنترل قند خون علت تعریق های شبانه سر و صورت در افراد دیابیی

عدم کنترل قند خون در بیماران دیابتی امکان تعریق در اندام فوقانی بدن را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، یک فوق تخصص غدد با بیان اینکه قند خون بالا اثرات مخربی را در سیستم عصبی و اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک انسان برجای می گذارد گفت: عدم کنترل قند خون می تواند موجب بروز عوارضی نظیر خشک شدن کف پاها و تعریق در اندام فوقانی بدن شود.
دکتر محمود پرهام افزود: با خشک شدن کف پاها، این قسمت از بدن ترک میخورد و راه عبور عفونت ها نیز هموار خواهد شدو با ایجاد مشکلاتی در خونرسانی موجب عفونت پاها می شود.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد دیبابتی از تعریق های زیاد شبانه در سر و صورت گلایه دارند اظهار داشت: این افراد باید با کنترل مناسب ودقیق قند خون مراقب عوارض ناشی از آن باشند.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه قند ناشتای افراد دیبابتی باید بین 90 تا 130 باشد افزود: بعد از صرف صبحانه نیز قندخون اینافراد نباید بیشتر از 180 باشد.
دکتر پرهام گفت: در صورتی که قند خون افراد دیابتی کنترل نشود دست و پای این افراد دچار علائمی نظیر سوزش می شود.
وی با بیان اینکه وجود مقدار زیادی گلوکز(قند) در خون برای مدتی طولانی میتواند باعث عوارض دیابت شود گفت: این مقدار زیاد گلوکز میتواند به بسیاری از قسمتهای بدن ازجمله : قلب، رگها، چشمها و کلیه ها آسیب برساند.
این فوق تخصص غدد باتاکید بر اینکه قند خون بالا آسیب های بسیاری برای چشم فرد ایجاد می کند خاطرنشان کرد: این افراد برای اطمینان بیشتراز وضعیت سلامت چشمان خود باید حداقل سالی یکبار به پزشک معالج مراجعه نمایند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.