افزايش عرضه اعتباري محصولات پتروشيمي در بورس كالا

رئیس دفتر توسعه صنایع تكمیلی پتروشیمی، گفت: شركت های پتروشیمی با هدف تامین كامل نیاز داخل محصولات خود را به صورت اعتباری در بورس كالا عرضه می كنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد زیار با بيان اين مطلب گفت: شركت های پتروشیمی با هدف تامین كامل نیاز داخل محصولات خود را به صورت اعتباری در بورس كالا عرضه می كنند.

وي افزود: امكان خرید اعتباری از سوی شركت های كوچك كه توانایی مالی پایین دارند اكنون فراهم شده و این شركت ها می توانند محصولات مورد نیازشان را از شركت های هلدینگ خلیج فارس تامین كنند.

بر اساس گزارش منتشر شده در شبكه اطلاع رسانی نفت وانرژی، رئیس دفتر توسعه صنایع تكمیلی پتروشیمی، ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس محصولات تولیدی خود را با اعتبار ٢ و ٣ ماهه با دریافت ضمانت نامه معتبر و یا چك بانكی معتبر از طریق شركت های كارگزاری در بورس كالا به متقاضیان عرضه می كند.

زیار تصریح كرد: شركت های كوچك كه ظرفیت پایینی دارند می توانند با تشكیل تعاونی اقدام به خرید كنند و ساز و كارهای لازم برای خرید به این شیوه با همكاری بورس كالای ایران پیش بینی شده است.

** صادرات محصولات پتروشیمی به صورت مستمر در سال ٩٢

رئیس دفتر توسعه صنایع تكمیلی پتروشیمی گفت : با توجه به مكاتبات و رایزنی های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات محصولات پتروشیمی به طور مستمر در سال جاری انجام شده و وقفه ای در این روند ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح كرد: فهرست محصولات پتروشیمی با توجه به توافق هایی كه بر مبنای نیاز داخل به اضافه ١٠ درصد افزایش امسال انجام شده امروز به تایید مدیر عامل شركت ملی صنایع پتروشیمی رسید و امضا شد.

زیار گفت: تامین نیاز داخل همانند گذشته در اولویت است و صادرات پس از تامین كامل نیاز كشور انجام خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار