به دنبال افزایش میزان پوسیدگی دندان کودکان ایرانی:

طرح وارنیش فلورايد در كشور اجرا مي شود

طبق بررسی هاي صورت گرفته، میزان پوسیدگی دندان کودکان نسبت به سال 82 هفت دهم درصد افزایش یافته است که طرح وارنیش فلورائید برای کاهش آمار پوسیدگی اجرا می شود.

دکتر محمد حسین خوشنویسان، رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سال گذشته طبق بررسي كه بر روی کودکان در بدو ورود به مدرسه انجام شد نشان داده شد که حدود هفت درصد تعداد دندان های پوسیده کودکان بیشتر شده است به طوریکه در سال 82 تعداد دندان های پوسیده کودکان 6 ساله 5 دندان بوده سال گذشته این تعداد 6 دندان رسیده است.

وی با بیان اینکه این آمار بسیار ناراحت کننده است گفت: وزارت بهداشت بر این اساس طرحی را تصویب کرد که ما موظف شدیم که کلیه گروه های کودکان دبستانی از اول تا ششم ابتدایی را تحت پوشش خدمات وارنیش و آموزش بهداشت دندان قرار بگیرند. همچنین کودکانی هم که شيار دندانهاي فلسي آنها عمیق و امکان پوسیدگی زیاد است را برای پر کردن این شیارها ارجاع دهیم .

خوشنویسان با تاکید بر اینکه خدمات می تواند از 70 درصد مشکلات پوسیدگی کودکان ما را کنترل کند عنوان کرد: این خدمات را کودکان مهد کودک هم به طور جداگانه از سن 3 سالگی دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این رویکرد را به سایر گروه های دیگر گسترش دهیم./ح
برچسب ها: دندان ، پوسیدگی ، وارنیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار