قاضی افتخاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هنوز حکم سه نماینده متهم در پرونده فساد بزرگ مالی صادر نشده است/ رسيدگي به اتهامات ادامه دارد

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: هنوز حکم 3 نماینده در پرونده فساد سه میلیاردی صادر نشده و رسیدگی به این پرونده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، طبق آخرين خبرها مبني بر ادامه رسيدگي به پرونده فساد سه هزار ميلياردي،‌ روز گذشته  در خلال رسیدگی به اين پرونده؛ پرونده بانک آریا در دستور کار قرار گرفت که البته این موضوع هنوز به سرانجام نرسیده است.

"حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌‌ای"سخنگوی قوه قضائیه چندي پيش طي نشست خبري هفتگی‌اش خبر داده بود که احکام متهمان اصلی این پرونده صادر شده‌ و باید منتظر نتیجه دادگاه تجدیدنظر ماند تا شعبه13 دیوان عالی کشور در آرامش و به دور از هیاهوی خبری در مورد قسمتی از پرونده فساد بزرگ مالی تصمیم‌گیری کند.
 
پرونده بانک آریا تا روز گذشته 2 جلسه به صورت غیرعلنی برگزار کرده که در اولین جلسه دادگاه که کاملا به قرائت کیفرخواست صادره توسط نماینده دادستان اختصاص یافت، مه‌آفرید امیرخسروی حضور نداشت و وکیل مدافع وی به دادگاه آمده بود و جلسه دوم هم تشکیل نشد.
 
پس از تایید حکم متهمان اصلی پرونده فساد مالی در دیوان عالی کشور، شایعاتی مبنی بر دست داشتن چند تن از نمایندگان مجلس در ماجرای اختلاس شنیده ‌شد اما اسامی هیچ‌کدام به صورت رسمی تایید نشده بود که در ابتدای بررسی پرونده، دادستان تهران از فراخوان 3 نماینده به عنوان مطلع در این پرونده خبر داد.
 
اواخر سال گذشته خبر ارسال پرونده نمایندگان مرتبط با پرونده فساد 3‌هزار‌ میلیاردی به دادگاه کیفری تهران رسید و " قاضی محسن افتخاری"، قاضی این پرونده از ارسال پرونده 3 نماینده مجلس هشتم که در ماجرای فساد‌ 3‌هزار‌ میلیاردی برای آن‌ها کیفر خواست صادر شده به دادگاه کیفری استان تهران خبر داد و گفت: این پرونده به شعبه76 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده و در حال رسیدگی است.
 
سرپرست دادگاه کیفری استان تهران گفت: پرونده این نمایندگان در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی رسیدگی می‌شود. رسیدگی به پرونده این سه نماینده به این دلیل از پرونده اصلی که قضاوت آن بر عهده "قاضی ناصر سراج" قرار دارد خارج شد که براساس تبصره ماده ۴ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اصلاحی ۸۱ تنها دادگاه کیفری استان تهران صلاحیت رسیدگی به جرائم برخی اشخاص از جمله نمایندگان را دارد.
 
"محمدعلی اسفنانی" سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس نیز اعلام کرد دو نفر از نمایندگان مجلس از وزیر دادگستری برای روشن شدن این موضوع و حل ابهامات در خصوص نقش 3 نماینده در پرونده اختلاس 3هزار میلیارد تومانی سوال کرده‌اند که وزیر در مجلس حضور یافته و نمایندگان از اظهارات وی در رابطه با آخرین وضعیت این متهمان در فساد مالی قانع شدند.
 
قاضی سیامک مدیر خراسانی نیز در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد: آخرین دادگاه سه نماینده مجلس متهم در پرونده فساد بزرگ مالی برگزار شده بود و این سه نماینده محکوم شده‌اند اما به دلیل این که حکم قطعی نشده نمی‌توان جزییات آن را اعلام کرد.
 
این پرونده در حالی برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده که تاکنون به اتهامات 55 متهم پرونده فساد بزرگ مالی رسیدگی و حکم اعدام چهار محکوم اصلی پرونده نیز تائید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای تهران ارسال شده است.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس در نشست مطبوعاتی خود که به‌مناسبت روز مجلس برگزار شده بود نیز در رابطه با پرونده نمایندگان مجلس هشتم در فساد مالی گفت : درباره دخالت نمایندگان در این موضوع، نکونام رئیس کمیسیون اصل ۹۰، بررسی‌هایی داشتند و به‌صورت شفاف در مجلس بیان کردند که اطلاعاتی در این‌باره وجود ندارد و آن‌ها به چیزی که نمایندگان در آن دست داشته باشند، نرسیده‌اند. لاریجانی در حالی به‌گزارش کمیسیون اصل ۹۰ استناد کرد که اما‌و‌اگر‌های فراوانی درباره این گزارش و قرائت آن در صحن مجلس وجود داشت.
 
قاضی افتخاری نیز امروز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هنوز حکم 3 نماینده در این پرونده صادر نشده و رسیدگی به این پرونده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان ادامه دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: حکم صادره متعاقبا اعلام خواهد شد اما دادرسی آن هنوز به پایان نرسیده و به این زودی هم ختم دادرسي اعلام نمي‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار