مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

4 واحد پرورش بوقلمون گوشتی در زنجان فعال است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: 4 واحد پرورش بوقلمون گوشتی در زنجان فعال است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران احمد موسوی اظهار کرد: شهرستان زنجان در سطح استان وضعیت مناسبی در این بخش دارد.

وی به اهمیت توسعه واحدهای پرورش بوقلمون اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی پرورش بوقلمون گوشتی برای افزایش حجم تولید انواع گوشت در سطح شهرستان و استان حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه باید برای توسعه واحدهای تولیدی گوشت تلاش کرد، یادآور شد: واحدهای بوقلمون گوشتی در زنجان با ظرفیت مناسبی فعالیت دارند.

وی به واحدهای پرورش بوقلمون گوشتی در زنجان اشاره کرد و گفت: چهار واحد پرورش بوقلمون گوشتی در سطح شهرستان زنجان با ظرفیت 26 هزار و 600 قطعه در هر دوره پرورش فعالیت دارند.

موسوی به وضعیت تولید کشاورزی استان در بخش گوشت مرغ اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان زنجان در پرورش مرغ گوشتی دارای جایگاه مناسبی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان میزان تولید گوشت مرغ را در این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: میزان تولید گوشت مرغ در زنجان بیش از نیاز آن است.

وی به واحدهای دامی شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: واحدهای دامی زنجان به دو گروه سبک و سنگین تقسیم می‌شوند.

موسوی جمعیت دامی شهرستان زنجان را 650 هزار واحد عنوان کرد و افزود: این تعداد در دو بخش دام سبک و سنگین برآورد شده است.

موسوی به واحدهای تولید مرغ گوشتی در زنجان اشاره کرد و گفت: واحدهای فعال مرغ تخم‎گذار در سطح شهرستان زنجان دارای جایگاه بالایی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه چهار واحد دارای پروانه در بخش تولید مرغ تخمگذار فعال هستند، تصریح کرد: این چهار واحد به صورت رسمی در سطح شهرستان فعالیت می‏کنند.

وی به ظرفیت تولید این واحدها اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت تولید واحدهای تولیدی مرغ تخم‏گذار در سطح شهرستان زنجان 142 هزار و 500 قطعه در سال برآورد شده است.

موسوی با بیان اینکه از واحدهای صنعتی فعال در بخش تولید مرغ تخم‏گذار تخم‏مرغ نیز برداشت می‏شود، افزود: این واحدهای صنعتی دارای تولید تخم‏مرغ نیز هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به میزان برداشت تخم‏مرغ در این واحدها اشاره کرد و گفت: از این واحدها 676 تن تخم‏مرغ صنعتی برداشت می‏شود.

وی با اشاره به وضعیت محصولات زراعی شهرستان زنجان، خاطرنشان کرد: حجم و کیفیت تولید محصولات زراعی شهرستان زنجان قابل قبول است.

موسوی با بیان اینکه بارندگی‏های روز‏های گذشته موجب وارد آمدن خسارت به مزارع شهرستان شده است، افزود: با بارندگی‏های صورت گرفته مزارع شهرستان زنجان دچار خسارات زیادی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان در پاسخ به وضعیت خسارات وارد شده به مزارع شهرستان زنجان، تاکید کرد: اراضی کشاورزی کشاورزان در کشت پیاز، یونجه، خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، جو آبی و گندم جو دچار خسارت شده است.

وی از خسارت 30 درصدی به محصول پیاز خبر داد و گفت: از 15 هکتار زیر کشت محصول پیاز 30 درصد دچار خسارت شده است.

موسوی خسارت ریالی وارد شده به محصول پیاز را یادآور شد و خاطرنشان کرد: 450 میلیون ریال خسارت به محصول پیاز وارد شده است که 150 تن محصول را شامل می‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه 26 درصد به مزارع یونجه خسارت وارد شده است، اضافه کرد: درصد خسارت برآورد شده 40 درصد است.

وی از خسارت 60 درصدی به محصول خیار خبر داد و اظهار کرد: 56 تن محصول خیار در هشت هکتار دچار خسارت شده است.

موسوی به خسارت ریالی وارد شده به محصول خیار اشاره کرد و یادآور شد: 269 میلیون ریال خسارت برای محصول خیار برآورد شده است.
برچسب ها: زنجان ، کشاورزی ، بوقلمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.