مشهد/

بناهاي قديمي نيازمند نوسازي است

شهردار مشهد گفت: بناهاي قديمي براي حفظ و نگهداري نيازمند نوسازي و مرمت هستند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مهندس سيد محمد پژمان در ديدار با جمعي از اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي افزود: متأسفانه ساختمان‌هاي شهر مشهد با معماري فاخر ساخته نمي شود و ساختمان‌هاي قديمي موجود نياز به بازسازي و مرمت بنا دارد.

وي تصريح كرد: در ساخت و سازها بايستي از كپي كردن ساختمان‌هاي كشورهاي غربي پرهيز كنيم و آنچه كه مي‌سازيم با الگوي معماري ايراني و اسلامي مطابقت داشته باشد.

وي خواستار گذاشتن اهرم‌هايي براي نماسازي و ابزارهاي قانون براي اجراي نما قبل از خاتمه پروژه ها شد.

به گفته وي، اگر نماهاي ساختمان در چارچوب درست علمي و بومي ساخته شود، مسلماً نماها شخصيت شهر را عوض و زيبا خواهد كرد.

مهندس پژمان وحدت، همدلي، صميميت و همكاري دستگاههاي اجرائي و مردم را رمز پيشرفت طرح‌هاي شهرداري در عمران شهر مشهد دانست.

شهردار مشهد اظهار داشت: حق مردم ميدانيم كه در مقام مقايسه با ديگر شهرهاي كشور بگويند، شهر ما تميز و آبرومند است. ما مي‌خواهيم ممتاز بمانيم و افتخارمان بر اين است كه تمامي شهر خوب باشد.

مهندس پژمان ادامه داد: دولت در سال گذشته در تنگناهاي شديدي قرار داشت و شهرداري مشهد بدون حضور دولت طرح هاي بزرگ و كوچك را در تمامي مناطق شهري به اجراء درآورد.

وي گفت: شهرداري با خريد دو دستگاه TBMخط دو قطار شهري مشهد به طول 14 كيلومتر و با اعتباري حدود هفت هزار ميليارد آغاز به كار كرده است، كه بحمدا... اين پروژه از پيشرفت خوبي برخوردار است.

وي افزود: در حال حاضر 3600 متر از مسير خط دو قطار شهري مشهد حفاري شده كه اجراي آن از مسير بولوار طبرسي، راه آهن، ميدان سعدي، ميدان شريعتي، كوهسنگي و ميدان جام عسل خواهد بود./س

 

برچسب ها: بناها ، قدیمی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.