سليمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

15 خرداد، اوج شكوه استقلال‌خواهي و عزت‌طلبي ملت بزرگ ايران و پرواز كبوتر آزادي بر فراز كشور بود

عضو فراكسيون روحانيون مجلس با گراميداشت 15 خرداد 1342 از سوي مردم قم، گفت: 15 خرداد، اوج شكوه استقلال‌خواهي و عزت‌طلبي ملت بزرگ ايران و پرواز كبوتر آزادي بر فراز كشور بود.

"حجت‌الاسلام عليرضا سليمي" نماينده مردم محلات و دليجان و عضو فراکسيون روحانيون مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره سالگرد قيام 15 خرداد از سوي مردم قم، گفت: 15 خرداد، اوج شکوه استقلال‌خواهي و عزت‌طلبي ملت بزرگ ايران  بود که با راهنمايي‌ها و هدايت‌هاي امام راحل و رهبر بصير و بينا در چشم استکبار رخ كشيد.

وي ادامه داد: زماني که  عده‌اي، ملت بزرگ ما را در قيدو بند مي‌خواستند، خروج پيامبر‌گونه امام(ره) اقيانوس يک ملت بزرگ را به حرکت واداشت و موج توفنده اين ملت توانست زورق فرسوده نظام سلطه و رژيم مفلوک طاغوت را در خودش خرد کند و مسير پيشرفت و عزت ملت را هموار سازد.
 
عضو فراكسيون روحانيون مجلس در  ادامه افزود: 15 خرداد نشان داد که ملت ما از پايه و  اساس به اسلام و به آموزه‌هاي ديني اعتقاد دارند، همچنين اين روز نقطه عطفي در انسجام و وحدت بين ملت و روحانيت مبارز و مرجعيت و به تعبير امروزي ولايت‌فقيه بود و نشان داد که مردم، دل در گرو رهبري و ولايت دارند.

وي ادامه داد: 15 خرداد نشان داد که اگر ديگران بخواهند ملت ما را به بند بکشانند و با تحميل کاپيتولاسيون  يک ملت را  در داخل مرزهاي خود به زندان بيفکنند و يک کشور را تبديل به زندان کنند، ملت مقتدر و تواناي ايران مي‌تواند چارچوب‌ها را بشکند و کبوتر آزادي را درفراز کشور بزرگ ما به اهتزاز درآورد.
 
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در ادامه اظهار داشت: اين روز تاريخي نشان داد خواست مردم اسلام و آموزه‌هاي دين و جاري‌شدن احکام اين دين مبين در سراسر کشور ماست و شهداي گران‌قدر 15 خرداد سنگ بناي عزت امروز ما را بنا نهادند و با نثار خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامي و يا امروز، بيداري اسلامي را بارور کردند، ما امروز ثمرات 15 خرداد را نه تنها در کشور، بلکه ميوه‌هاي شيرين آن را در کل منطقه و جهان مشاهده مي‌کنيم.   
 
وي ادامه داد: فرو شکستن اقتدار پوشالي قدرت‌هاي بزرگ از ثمرات 15 خرداد 42 بود و امسال نيم قرن از آن روز پرشکوه مي‌گذرد، اما ما در عرض اين 50 سال به اندازه ده‌ها قرن رو به جلو حرکت کرديم، امروز اسلام از کنج عزلت به در آمده و به عنوان يک مکتب رهايي‌بخش در جاي جاي دنيا مطرح است.

عضو فراكسيون روحانيون مجلس در خاتمه خاطر‌نشان ساخت: امروزه به بركت خون شهداي 15 خرداد و به يمن فرياد خروشان حضرت امام(ره) شاهد شکسته شدن طاغوت‌ و بت تکبر، غرور و منيت آن‌ها در کشورهاي مختلف هستيم و  امروز اسلام به عنوان يک مکتبي  که قدرت اداره جهان را دارد و  نه يک مکتب فرضي مطرح است و اسلام بعنوان قدرتي تاثيرگذار در  تمامي مناسبات جهاني است،  ياد امام که يک ملت را به حرکت آورد و ياد شهدا عزيز را گرامي مي‌داريم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خرداد ، ایران ، عزت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار