عقب نشینی دولت ترکیه در پی اعتراضات مردمی ؛

اردوغان تا صدور حکم دادگاه برنامه توسعه پارک استانبول را متوقف می کند

تظاهرکنندگان در ترکيه روز جمعه اعلام کردند رجب طيب اردوغان نخست وزير اين کشور قول داده است تا زمان صدور حکم دادگاه درباره طرح توسعه يک پارک در شهر استانبول ، برنامه هاي خود را در اين زمينه دنبال نخواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاري رويترز ، اين وعده اردوغان نشانه اي مثبت پس از دو هفته اعتراض ضد دولتي در ترکيه به شمار مي رود . 
اردوغان شب گذشته با گروهي از مخالفان طرح تغيير کاربري پارک گزي استانبول ازجمله بازيگران و هنرمندان ديدار کرد . 
 تايفون کارامان از اعضاي گروه همبستگي ميدان تقسيم  پس از اين نشست در مصاحبه با خبرنگاران گفت نخست وزير گفته است اگر راي عمومي بر باقي ماندن اين منطقه به عنوان يک پارک تاکيد کند ، او نيز به اين راي احترام خواهد گذاشت .
وي افزود اين اظهارات اردوغان مبني بر اينکه برنامه هاي وي تا زمان صدور راي دادگاه متوقف خواهد شد نشانه اي مثبت است . 
اين ديدار باهدف کمک به پايان دادن به چند هفته اعتراض ضد دولتي در ترکيه و ساعاتي پس از آن برگزار شد که اردوغان هشدار داد صبر وي در برابر اين اعتراض ها رو به پايان است.
اردوغان همچنين در آخرين هشدار خود به آنهايي که پارک گزي را به اشغال خود درآورده اند ، از آنها خواست اين پارک را ترک کنند.
اقدام پليس ترکيه در سرکوب خشونت آميز تظاهرکنندگان موجي از اعتراض ها را عليه اردوغان و حزب عدالت و توسعه وي درپي داشته است. 
اردوغان که نيروهاي خارجي و رسانه هاي بين المللي را به تحريک ناآرامي ها در ترکيه با هدف تضعيف اقتصاد اين کشور متهم مي کند گفت برخي پوشش رسانه ها از اتفاقات ترکيه به گونه است که گويي سراسر ترکيه در آتش مي سوزد و اين کشور در حال فروپاشي است . 
اردوغان روز چهارشنبه نيز با گروهي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه هاي ترکيه ديدار کرد . 
عبدالله گل رئيس جمهور ترکيه نيز که در مقايسه با اردوغان لحني مصالحه جويانه تر را در برابر تظاهرکنندگان در پيش گرفته است گفت نشستي محرمانه را با برخي تظاهرکنندگان برگزار کرده است . 








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار