تعلق جزاير سه گانه به ايران اين بار در روزنامه كويتي فاش شد + سند

به تازگي شماره اي از روزنامه کویتی "الرای العام" متعلق به سال 1970 میلادی کشف شده، که امضای قرارداد واگذاری قطعی سه جزیره ابوموسی،‌ تنب بزرگ و کوچک به ایران را تيتر کرده و بر تعلق اين جزاير به ايران صحه مي گذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛بر اساس خبر این روزنامه کویتی، در این قرارداد حاکم «رأس‌الخیمه» اعلام کرده است که هیچ‌گونه حق مالکیتی در قبال این جزایر ندارد.


روزنامه کویتی "الرای العام" در شماره 2427 خود، در تاریخ 10 مه 1970 میلادی، در صفحه نخستش گزارشی مبنی بر واگذاری قطعی سه جزیره ابوموسی،‌ تنب بزرگ و تنب کوچک به ایران را با این عنوان آورده است:"قرارداد تجاری جنجالی ایران و حاکم رأس‌الخیمه".

همچنین در ادامه این مطلب تیترهای فرعی و انتقادی "القاسمی سه جزیره تحت سیطره خود را به ایران فروخت" و "وجه نقد و 20 اتومبیل لوکس قیمت نهایی سه جزیره خلیج فارس" آمده‌اند.

در همين حال به گزارش شبکه خبری "براثای عراق" این سند تاریخی به‌وضوح نشان می‌دهد شیخ "صقربن‌سلطان القاسمی" حاکم "رأس‌الخیمه" که بعدها به کشور امارات پیوست، سه جزیره ابوموسی،‌ تنب بزرگ و تنب کوچک را طبق توافقی و به‌صورت قطعی به طرفیت "امیرعباس هویدا"نخست‌وزیر وقت ایران واگذار کرده است.


انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار