کرمان/با حضور وزیر ارشاد:

نخستین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در رفسنجان افتتاح شد

نخستین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در قالب محصولات 155ناشر از سراسر کشور در سالروز ولادت امام عصر (عج ) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در حسینیه ثارالله رفسنجان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان سید محمد حسینی در این آیین ضمن تبریک میلاد مبارک امام زمان (عج) ، یکی از راههای دستیابی به معرفت ، علم ودانش را کتاب و کتاب خوانی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه منتظران واقعی کسانی هستند که همواره در مسیر مباحث دینی تلاش دارند،افزود: وظیفه ناشران و نویسندگان در این راستا این است که زمینه ایجاد آگاهی و انتظار را در جامعه مهیا سازند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هم اکنون نگاه مردم به اقتصاد است تصریح کرد : اگر به مقوله فرهنگ کم توجهی شود مشکلات اقتصادی هرگز حل نمی شوند.

وی از نامگذاری 5 شعبان تا 15 شعبان با عنوان دهه مهدویت طی سالهای آینده خبر داد و افزود: این دهه فرصتی است برای روحانیون ، اهل تفکر و اندیشه تا موضع مهدویت را بیان کنند.

حسینی با بیان اینکه هم اکنون تعداد کتابفروشیها در سطح کشور نسبت به نیاز جامعه کافی نیست ، خاطرنشان کرد: بر این اساس نمایشگاههایی در سطح کشور برپا می شود ضمن اینکه قرار است صندوق توسعه ملی کشور نیز با ارائه تسهیلاتی درازمدت به ناشران ، زمینه حرکت فرهنگی مستمر را ایجاد کند.

در ادامه ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت : این نمایشگاه در زیربنای دو هزار و 500 متر مربع ، تعداد150 هزار جلد کتاب را با 19هزار عنوان در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.

محمدعلی شایگان فر عنوان کتابهای این نمایشگاه را در زمینه های مختلف کشاورزی ، هنری ، پزشکی ، ورزشی ، دانشگاهی و علمی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه این کتابها با 40 درصد تخفیف ارائه می شوند ، یادآور شد: این نمایشگاه تا 11 تیرماه برای بازدید عموم دایر است.

در حاشیه این مراسم از آثار ادبی نویسندگان رفسنجانی " سید علی میرافضلی، خدادادی ، شریفی و نورالدینی با کتابهای به همین کوتاهی ،جزیره های معطر ، عاشقانه های درختی برای تبر ، اسطوره های سرخپوستان آمریکا " رونمایی شد./ب

برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.