کرمان؛

جمع آوری 16 هزار عنوان کتاب تخصصی دفاع مقدس در کرمان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان از جمع آوری 16 هزار عنوان کتاب تخصصی دفاع مقدس با بیش از 30 هزار نسخه در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدجواد حسین زاده گفت: این کتابها در حوزه های تازه‌های نشر، خاطرات، داستان، شعر، عملیات‌ها، تحقیقات، وصیت‌نامه شهدا و رزمندگان اسلام، تفحص، مجلات تخصصی و … جمع آوری شده است.

وی نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس را از مهم‌ترین ضروریات جامعه دانست و افزود: طی سالهای گذشته به منظور پاسداشت از دستاوردهای ارزشمند هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت ، بخش کتب تخصصی دفاع مقدس در سطح کتابخانه های عمومی استان راه اندازی شده است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: در این راستا 100 باب از 130 باب کتابخانه ی استان ، یک یا 10 قفسه ی خود را به کتابهای دفاع مقدس اختصاص داده اند.

وی به کتابخانه مرکزی کرمان اشاره و تصریح کرد: به طور خاص بخش تخصصی کتاب دفاع مقدس کتابخانه مرکزی کرمان که با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان راه اندازی شده ، تاکنون بیش از 7 هزار عنوان کتاب تخصصی در موضوعات تازه‌های نشر، خاطرات، داستان، شعر، عملیات‌ها، تحقیقات، وصیت‌نامه شهدا و رزمندگان اسلام، تفحص، مجلات تخصصی و … را جمع آوری کرده است.

حسین زاده با اعلام اینکه در بحث حوزه دفاع مقدس در بخش کودک و نوجوان نیز کار شده، یادآور شد: بیش از 500 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در کتابخانه های استان جمع آوری شده است.

وی هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای گسترش و بسط فرهنگ ایثار و شهادت دانست و جلسات نقد کتاب ، نشست های کتابخوانی ، برگزاری حلقه های صالحین برای اعضا، تازه های کتاب ، نمایشگاه عکس، مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین و ... را از مهمترین برنامه های هفته ی دفاع مقدس نهاد کتابخانه های استان برشمرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش ، تعداد اعضای فعال کتابخانه های استان را بيش از 100 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، تعداد امانت كتاب در استان بیش از ۶۰۰ هزار نسخه كتاب بوده است.

حسین زاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به كتابخانه های عمومی مراجعه و از امكانات مختلف کتابخانه ها در بخش های فناوری، مواد دیداری و شنیداری،مرجع، کودک ،دفاع مقدس، تازه های کتاب و کرمانشناسی استفاده كرده اند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر یک میلیون و 500 هزار نسخه كتاب در كتابخانه های سطح استان موجودست كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزايش داشته است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: جمع آوری ، کتاب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.