وزير صنعت، معدن و تجارت:

مشكل قيمت گذاري خورو نيست، كاهش توليد مساله ساز است

وزير صنعت معدن و تجارت گفت: انتظار ما از شوراي رقابت ريشه کن کردن موضوع انحصاري است و بايد بانک مرکزي با ارائه تسهيلات لازم زمينه را براي افزايش توليد خودرو فراهم کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مهدي غضنفري در مراسم اختتاميه سيزدهمين نمايشگاه صنعت ساختمان با اشاره به بحث قيمت گذاري خودرو توسط شوراي رقابت گفت: شوراي رقابت کار سخت قيمت گذاري خودرو را قبول کرده وبا  فرمول تعيين قيمت خودرو سعي در کاهش قيمت خودرو داشت.

وي ادامه داد: فرمول تعيين شده توسط شوراي رقابت بسيار نزديک به فرمول سازمان حمايت از مصرف کنندگان بوده اما کاهش قيمت چنداني نداشت.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره با اينکه موضوع افزايش قيمت خودرو ناشي از انحصار خودروسازان است، گفت: در حال حاضر مشکل خودروسازان از موضوع تحريم ها و حمايت نکردن از انها ناشي مي شود.

غضنفري در ادامه افزود:در حوزه توليد تجارت با انحصاراتي مواجه هستيم اما از شوراي رقابت انتظار مي رود که بايد مصداق هاي انحصارها را مشخص و آنها را ريشه کن کند.

وي در ادامه اظهار داشت: شوراي رقابت بايد با موضوع انحصار خودرو ريشه اي برخورد کند و شرايطي فراهم کند که توليد کنندگان بيش از سهم تعيين شده کالايي وارد  نکنند .

*کاهش توليد خودرو ايران را به سمت کوپني سوق ميدهد
غضنفري در ادامه گفت: در صورت ريشه کن نکردن موضوع انحصار ها به سمت سيستم کوپني حرکت مي کنيم.

وزير صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اين که موضع من يک موضع ثابت بوده است، گفت: بايد بانک مرکزي در بخش ارز خودروسازان کمک کند و تسهيلات بانکي در اختيار آنها قرار دهد.

غضنفري در ادامه گفت: با در اختيار قرار دادن تسهيلات براي خودروسازان ميزان توليد افزايش و در نتيجه اقتصاد کشور در بخش خودروسازي پيشرفت مي کند.

وي با اشاره به ارز آوري گفت: در صورتي که توليد خودرو کاهش يابد به سمت سيستم کوپني مي رويم.

غضنفري با تشکر از تلاش هاي شوراي رقابت گفت: بايد از شوراي پول و اعتبار هم در خصوص کمک به خودروسازان وارد اين حوزه شود.

وي در ادامه افزود: شوراي پول و اعتبار بايد ظرفيت تسهيلات براي خودروسازان را دو تا سه برابر افزايش دهد.

 وزير صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: بايد موضوع انحصار را شوراي رقابت از طريق وضع قوانين  دنبال کند .

وي خاطرنشان کرد: شوراي رقابت در بحث خودروسازي بايد با موضع انحصار برخورد کند نه از طريق قيمت گذاري.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، صنعت ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار