ملي حفاري بزرگترين ارائه كننده خدمات لوله گذاري چاههاي نفت وگاز در کشور

رئيس اداره لوله گذاري چاه ملي حفاري از ارائه خدمات به بيش از 80 دستگاه حفاري در اقصي نقاط کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شاپور خزائي، از ارائه 276 عمليات تخصصي لوله گذاري چاه در سه ماهه نخست سال جاري خبر داد و گفت: اين واحد علاوه بر ارائه خدمات به دستگاههاي حفاري خشكي و دريايي شركت، دستگاه هاي استيجاري و شركت هاي خصوصي به پروژه هاي حفاري در ميدان هاي نفتي پايدار، آزادگان ،يادآوران،سروك آذر و پارس جنوبي خدمات مورد نياز را ارائه مي دهد.
 
رئيس اداره لوله گذاري در خصوص دلايل انجام عمليات لوله گذاري چاههاي نفت و گاز گفت: این عملیات به منظور انجام عمليات حفاري ايمن ، بازنگه داشتن چاه ،فراهم نمودن يك محافظ در مقابل سازندهاي سست و شكننده،جلوگيري از ريزش سازند در هنگام حفاري، تفكيك لايه هاي متخلخل مخزن كه داراي سيالاتی با فشار متفاوت هستند، ايجاد مسيري براي برگشت سيال حفاري و خارج سازي كنده ها و ... صورت می پذیرد.
 
وي در ادامه افزود : با توجه به نياز شركت هاي متقاضي در سال گذشته 927 مورد عمليات لوله گذاري چاههاي نفت و گاز از سايز دو و   8.3 الي 30 اينچ بر اساس برنامه چاه طراحي و اجرا گرديد.
 
رئيس اداره لوله گذاري چاه ملي حفاري به بومي سازي قطعات و تجهيزات مورد نياز اشاره و بيان كرد : در راستاي خودكفايي با همكاري مراكز پژوهشي ،تحقيقاتي و دانش بنيان ، سازندگان و توليدكنندگان داخلي، دستگاه پاوريونيت،برخي آچارهاي هيدروليكي، دستگاه كسب اطلاع از عمليات لوله گذاري چاه كه قادر است تعداد لوله هاي جداري ، ميزان گشتاور،زمان رانش و متراژ را ثبت كند بومي سازي گرديد كه از لحاظ اقتصادي و جلوگيري از خروج ارز بسيار ارزشمند است.
 
وي به برنامه هاي آينده معاونت فني مهندسي شركت در زمينه ساخت ديگر تجهيزات پرداخت و اظهار كرد : با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سال جاري با همكاري مديريت پژوهش و فن آوري شركت ،ساخت انواع سري،دندانه هاي آچار و اينسرت از نوع كروم 28درصد جهت استفاده در چاه هايي كه نياز به راندن لوله هاي جداري كروم دارد با همكاري صنعتگران داخلي در دستور كار قرار گرفته است.
 
خزائي در خاتمه توجه به مسائل آموزشي را از اولويت هاي اين واحد برشمرد و تصريح كرد : استفاده از فناوريهاي نوين و ارتقاء دانش فني متخصصان در سرفصلهاي كاري اين واحد قرار دارد و بر همين اساس در سال جاري 9500 نفر ساعت دوره هاي آموزشي براي متخصصان اين اداره پيش بيني و به اجرا در مي آيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حفاری ، نفت ، چاه ، لوله گذاری ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار