ميرگلوي بيات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت بهداشت و درمان بايد بر قيمت و احتكار دارو نظارت كند/ نظارت نماينده‌اي از كميسيون بهداشت در سازمان غذا و دارو

عضو کميسيون بهداشت و درمان گفت: کمبود دارو در کشور، افزايش قيمت‌ها، عدم رعايت قيمت‌گذاري از سوي داروخانه‌ها، احتکار دارو و دپو کردن در انبارهاي دارويي مشکلاتي است که بايد با تشکيل کميته قوي از سوي وزارت بهداشت و درمان پيگيري و حل شود.

"شهلا ميرگلوي بيات" نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آشفتگي‌هاي وضعيت دارو در کشور گفت: نظارت اصلي در اين حوزه برعهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است.

وي ادامه داد: طي جلساتي که قبل از تعطيلات مجلس با مسئولين سازمان غذا و دارو داشتيم آن‌ها مدعي بودند که هيچ مشکلي در حوزه دارويي کشور وجود ندارد در حالي که نظر کميسيون بهداشت و درمان غير از اين است.

عضو کميسيون بهداشت و درمان اظهار داشت: بعد از تعطيلات مجلس قرار است نماينده‌اي از کميسيون بهداشت  به منظور کار کارشناسي و نظارت با سازمان غذا و دارو همکاري کند و به آن‌ها بقبولاند که مشکلات زيادي در بحث دارو و نظارت بر اين حوزه وجود دارد.

ميرگلوي بيات افزود: کمبود دارو در کشور، افزايش قيمت‌ها، عدم رعايت قيمت‌گذاري از سوي داروخانه‌ها، احتکار دارو و دپو کردن در انبارهاي دارويي مشکلاتي است که بايد با تشکيل کميته قوي از سوي وزارت بهداشت و درمان پيگيري و حل شود.

نماينده ساوه و زرنديه گفت: هر چند سامانه 1490 در تأمين دارو به مردم کمک کرده است اما وزارت بهداشت مشکلات حاشيه‌اي اين سامانه را مد نظر قرار نداده است به طوري که امروزه برخي دلالان با تهيه نسخه‌هاي قلابي داروهاي مورد نياز خود را از داروخانه مورد نظر خارج مي‌کنند و به قيمت بالايي به فروش مي‌رسانند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بايد مشکلات حوزه دارويي کشور را بپذيرند و با تشکيل کميته‌هاي مشترک و قوي به حل مشکلات بيماران و شهروندان كمك كند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار