وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

پزشکی عمومی با تصویب تخصص پزشک خانواده احیا شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد با با مصوبه امروز شورای آموزش پزشکی تخصصی، طب عمومی در کشور احیا شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر طریقت منفرد در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست شورای آموزش پزشکی تخصصی در سالن امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در این مصوبه مواردی نظیر آموزش مجازی و حضوری پزشکان خانواده برای  گذراندن دوره تخصص این رشته لحاظ خواهد شد و این امر موجب احیای طب عمومی در کشور می شود.
وی افزود: پزشکی عمومی بدنۀ طبابت در کشور است و مهم ترین قسمت این بخش را تشکیل می دهد که این مصوبه جایگاه علمی و اجتماعی طب عمومی در قالب برنامه پزشک خانواده احیا می کند.
گفتنی است در جلسه امروز شورای آموزش پزشکی تخصصی ایجاد رشته تخصص پزشک خانواده به تصویب رسید و چگونگی اجرای آن در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نیز توسط کمیته ای که به همین منظور تشکیل شد به تصویب می رسد.
 
 بررسی چگونگی ارائه این رشتۀ در دانشگاه های علوم پزشکی
 
هفتاد و هشتمین نشست شورای آموزش پزشکی تخصصی با حضور وزیر بهداشت بحث بررسی و تصویب چگونگی ارائه رشتۀ تخصصی پزشک خانواده را مورد بحث و بررسی قرار داد.
بنا بر این گزارش در این نشست که در تالار امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تصویب ایجاد رشته تخصصی پزشک خانواده چگونگی ارائه این تخصص در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.
این نشست بررسی این کار را به کمیته ای مرکب از 5 رییس دانشگاه علوم پزشکی تیپ 1 و سه دانشگاه تیپ 2 سپرد.

بنا بر این گزارش ماحصل مصوبات این کمیته که در آن دو نماینده وزیر بهداشت و معاونان آموزش پزشکی، درمان و بهداشت نیز حضور دارند به عنوان مصوبه شواری آموزش پزشکی تخصصی کشور قانونی قلمداد شده و اجرای آن الزام آور خواهد بود.

بر پایۀ این گزارش در این کمیته در خصوص تعیین تکلیف دوره های mph پزشک خانواده و چگونگی تهیه کریکولوم تخصص پزشک خانواده بحث خواهد شد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار