روستا‌آزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تعامل نخبگان دانشگاهي و شوراي شهر در حل مشکلات شهري سازنده است

"رئيس دانشگاه صنعتي شريف" گفت: تعامل دانشگاهيان به عنوان قشر متخصص با شوراي شهر که مسئوليت تصميم‌گيري براي حل مشکلات کلان شهري را برعهده دارد، سازنده‌ خواهد بود.

رضا روستا‌آزاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر لزوم تعامل اعضاي شوراي شهر با NGOها و تشکل‌هاي مردم‌نهاد براي رفع مشکلات شهري در بسياري از کشورهاي دنيا اظهار داشت: شوراي شهر تهران نيز مي‌تواند با اتخاذ چنين مکانيزمي روزهايي را براي گفتگو و تبادل اطلاعات با نخبگان قرار دهد تا مشکلات کلان شهري و در نتيجه کشوري به صورت اصولي حل شود.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف در ادامه گفت: اگر شوراي شهر تمايلي به اين تعامل و استفاده از نظرات تخصصي دانشگاهيان دارد، بايد سالن و روزهاي مشخصي را در نظر گرفته و اعلام عمومي کند، اما تشکل‌هاي دانشجويي نيز مي‌توانند با توجه به تخصص‌هاي خود در اين رابطه فعاليت کنند.

وي تصريح کرد: قطعا هر فرد متخصص به دليل دانش، دغدغه و علاقه‌ به کشور و شهر خويش خواستار اجراي کارها در مجراي صحيح است، لذا تعامل با قشري که تخصص ويژه دارند، مي‌تواند روند پيشرفت کارها را سازنده‌تر کند و قطعا استفاده از اين مسير براي شوراي شهر به عنوان نهاد  تصميم گيرنده ارجح‌ است.

روستا‌آزاد نقش تشکل‌هاي دانشجويي را نيز در پيگيري اين رابطه مؤثر دانست و افزود: دانشگاهيان و دانشجويان متخصص با پيگيري و نظارت بر فعاليت‌هاي اين شوراها و نگاه تحليل‌گرانه و نقادانه خود مي‌توانند اين تعامل سازنده را عملياتي‌ کنند.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف در پايان نقش رسانه‌ها را در ايجاد چنين ارتباط‌هايي بسيار موثر دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها مي‌توانند با انعکاس نظرات تخصصي دانشگاهيان و انتشار بيانيه‌هاي سازنده دانشجويي موجب شنيده شدن اين موضوعات توسط شوراي شهر و تشويق آن‌ها براي اهتمام به اجرايي کردن پيشنهادهاي سازنده شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تعامل ، دانشگاه ، شورا ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار