داوطلبانی وارد مجلس می‌شوند که بالاترین رای را کسب کنند

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: هرکس در مرحله دوم انتخابات بالاترین رای را کسب کند، وارد مجلس می‌شود و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به دلایل مختلف وقتی انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود مشارکت کاهش پیدا می‌کند.

به گفته وی، یکی از دلایل کاهش مشارکت در مرحله دوم انتخابات، اجازه ندادن قانونگذار به افراد برای رای دادن در شعبه‌ای غیر از شعبه اخذ رای در مرحله اول است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: اگر فردی در تهران رای داده باشد نمی‌تواند در شهرستان دیگری رای دهد، اما اگر فردی در مرحله اول در هیچ یک از شعب ۲۲ گانه رای نداده باشد در مرحله دوم می‌تواند در هر شعبه و شهری رای خود را به صندوق رای بیندازد.

اسلامی ادامه داد: ستاد‌های انتخابات استانی و صدا و سیما اطلاع‌رسانی مناسبی برای مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات انجام داده‌اند. وضعیت تایید صلاحیت‌ها در حوزه‌های ۲۲ گانه اخذ رای به گونه‌ای است که نامزد‌ها به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و مردم می‌توانند با توجه به این مسئله با نامزد‌های منتخب خود رای دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور متذکر شد: هر کس در مرحله دوم انتخابات بالاترین رای را کسب کند، وارد مجلس می‌شود و هیچ محدودیتی وجود ندارد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جناب سخنگو !
اصلی ترین دلیل در کاهش مشارکت در مرحله دوم این است که
با توجه به اینکه اکثر نمایندگان مجلس در مرحله اول انتخاب شده اند ،
تصور عمومی مردم بر این است که وظیفه خود را در مرحله اول انجام داده اند !!!
آخرین اخبار